Beskućnici će ipak moći prodavati svoje novine ispred trgovina Hofer u Sloveniji
TRGOVAČKI lanac Hofer odustao je od namjere da u mjesecu pred Božić, kad u Sloveniji bilježi najveći utržak, zabrani prodaju lista "Kraljevi ulice" ispred svojih prodajnih centara, optužujući njegove kolportere da negativno djeluju na kupce i promet.
Spomenuti list, koji izlazi jednom mjesečno u 10-ak tisuća primjeraka, izdaje istoimena udruga koja skrbi za beskućnike te ovisnike o alkoholu i drogama, a oni ga onda na ulici sami prodaju za jedan euro, pri čemu smiju zadržati polovicu od ukupno prodanih primjeraka, u sklopu programa čiji je cilj resocijalizacija i rehabilitacija takvih skupina.
List objavljuje životne priče ovisnika i socijalno potrebitih, njihovu poeziju i članke sociologa i socijalnih radnika o ovisnosti i siromaštvu.
Osjećaj nelagode ili grizodušja
Njegovo raspačavanje na mjestima gdje se okuplja mnogo građana uglavnom se tolerira, unatoč čestim mišljenjima da među "kolporterima" ima dosta mladih ovisnika i besposličara koji bi trebali raditi te da zarađeno troše na alkohol i druge ovisnosti. Ima i ocjena da su prodavači "Kraljeva ulice" nametljivi, odnosno da se sve svodi na prosjačenje, odnosno "žicanje".
Posebno su na to osjetljivi trgovci, navode slovenski mediji, te smatraju da takva djelatnost negativno djeluje na kupce: jedne naljuti nametljivost i potezanje za rukav, dok kod drugih izaziva osjećaj nelagode ili grizodušja, kad se poslije izlaska iz trgovine susreću s potrebitim beskućnicima, dok se sami s kolicima prepunim hrane i drugih dobara probijaju do automobila na parkiralištu.
Neki čak pozivali na bojkot potrošača
Hofer je međutim prvi najprije odlučio da svoje kupce poštedi takvih scena pa je upravi udruge "Kraljeva ulice" poslao dopis u kojem ih je obavijestio da od 11. prosinca zabranjuje prodaju časopisa pred svojim trgovinama "na području cijele Slovenije", a ima ih 80-ak.
No iz Hofera su nakon toga objavili da zabranu povlače i da će se o modalitetima suradnje s humanitarnom udrugom naknadno dogovoriti jer je u reakcijama javnosti prevladavao ton da to ne treba činiti ljudima u vrijeme predstojećih praznika, kad u prvi plan moraju doći do izražaja solidarnost, zajedništvo i čovjekoljublje, pri čemu su neki čak pozivali na bojkot potrošača i odlazak kod trgovačke konkurencije koje nije malo.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati