Cvetojević: Oni koji samo prate HNL ne znaju da je EU sretna da spali lovu na Rimca
U JAVNOSTI je posljednjih tjedana jako burna rasprava oko uspješnosti Rimčevih robotaksija. Projekt je predstavljen 2021. godine, a dobio je oko 180 milijuna eura javnog novca poreznih obveznika Europske unije. Iako bi dogodine već na zagrebačkim ulicama trebali voziti robotaksiji, o projektu se ne zna gotovo ništa. Osim da debelo kasni.
Tako, iako najavljen za kraj 2022. godine, nije napravljena punionica niti servisni centar kod studentskog doma Stjepan Radić na Savi u Zagrebu. Štoviše, iz Rimčeve firme su u međuvremenu odustali od te lokacije, a o potencijalnoj novoj se ne zna ništa.
Ni o samim robotaksijima se ne zna ništa iako je u nekoliko navrata bilo najavljeno da će biti predstavljeni javnosti.
Sve to bacilo je sumnju na uspješnost projekta. Saša Cvetojević, poduzetnik koji se u javnosti prometnuo u jednog od većih podržavatelja Rimčevih projekata, rano jutros se oglasio na društvenim mrežama.
"Obzirom kako naši “mediji” često zovu “stručnjake” komentirati vrlo nišne stvari poput samovožnje i robotaksija, zgodno je imati i malo friških informacija oko stanja u svijetu, koje vam ti “stručnjaci” neće dati. Ponajviše zato jer uglavnom ne voze ni vozila s naprednijim adaptivnim tempomatima, kamoli išta što samo zakreće volan i što je bar djelomično svjesno okoline", počeo je Cvetojević.
"Samo prošli mjesec u svijetu se dogodilo ovo:
- Criuse (proizvođač samovozećih auta) počeo je s vožnjom i sakupljanjem podataka u Seattleu i Washington DCu, kao prvi korak za start usluge u tim gradovima
- Cruise je smanjio za 50% flotu vozila u San Franciscu, uslijed istrage oko sudara
- Waymo (konkurent Cruiseu) počinje na jesen pružati usluge u Austinu
- Beep i Oxa objavili partnerstvo za proizvodnju samovozećih vozila temeljenih na OXA samovozećoj tehnologiji
- GM objavio suradnju s Googleom vezano za Google AI
- Polestar (EV Volvo) objavio suradnju s Mobileye - izraelskim liderom samovožnje koji je opremao i Tesle do cca 2017, za ugradnju njihovog Chaffeur AV sustava u Polestar4. Inače, Polestar mi je odličan auto i brand.
- Toyota najavila suradnju s Pony.ai u cilju proizvodnje i masovne upotrebe robotaksija u Kini
- Kalifornijske vlasti odobrile Cruiseu i Waymou vožnju robotaksija uz naplatu, kroz cijeli dan i noć
- Helm.ai - proizvođač sustava za samovožnju prikupio 55mUSD u C rundi u kojoj je investitala i Honda
- Serve Robotics, još luđa tvrtka za autonomne dostave, podigla je 30m USD u prvoj rundi - sudjelovali Uber i NVidia
- Altos Radar, rade 4D auto radare za samovožnju - prva runda od 4m USD", nabraja Cvetojević.
"EU je bila sretna spaliti novac na P3M jer hvataju korak s SAD-om i Kinom"
A onda je odgovorio na kritike, u prvom redu one koje je u javnosti gostujući na N1 ranije ovog tjedna iznio Lucijan Carić, informatički stručnjak i kritičar projekta robotaksija. On se, među ostalim, u emisiji pitao zašto Cvetojević nije dao svoj novac Rimcu kad ga je ovaj pitao.
"Zašto nije dao svoj novac? Kad je Rimac počinjao, isti ti ljudi koji ga danas brane nisu htjeli stati uz njega. Da su mu dali lovu, bili bi glavne face. Da je Rimac meni tad došao, dao bih mu novac istog trenutka. Također, savjetovao bih ljudima u Rimcu da si nabave bolje PR stručnjake jer za sve što se opovrgava, postoje dokazi. Rimac je davao obećanja, koja su bila nerealna, i nije bitno tko ih nije ispunio, on je dao obećanja", rekao je Carić u emisiji.
>> Lucijan Carić: Nije bitno tko nije ispunio obećanja, Rimac ih je dao
Cvetojević u svojoj objavi piše da je EU bila sretna što može, kako je napisao, spaliti novac na projekt firme P3M. To je skraćenica za Project3Mobility, Rimčeva firma koja radi robotaksije i koja je dobila 180 milijuna eura javnog novca.
"Kao što vidite, EU tu jako zaostaje i EU panično traži igrače koji mogu igrati na ovom terenu i suprotstaviti se Americi, Kini, Indiji, Japanu.
Europski proizvođači su mahom objavljivali partnerstva i manje akvizicije u EV segmentu, a daleko manje u samovožnji. To dijelom pokazuje i administrativnu zakočenost EU po pitanju samovožnje, a dijelom i zaostajanje cijele EU autoindustrije.
Stoga je EU bila jako sretna spaliti dio para i na projekte poput P3 mobility, kako bi barem pokušala uhvatiti korak s gorespomenutima. Jasno mi je kako to ne mogu razumjeti oni koji većinu energije troše na praćenje HNL-a, ali kad se u medijima pojavi debeli “stručnjak” kojem je glavna referenca vezana za samovozeće aute ta sto je kupio polovnu bembu s tempomatom te je većinu života samovožen jer je vozački položio u zadnjoj četvrtini života, onda nije ni čudo sto je stav javnosti takav kakav jeste.
"Debeli "stručnjak" spreman je pljunuti samo jer je navikao biti kontra"
"Hrvatska ima sanšu napraviti nešto u čemu se i daleko naprednije zemlje još koprcaju, većina novaca koji će biti potrošeni na to su privatni (oko 2/3) a ostatak je mahom EU (ne hrvatski). Sva ta lova će biti potrošena u Hrvatskoj. Ljudi koji rade na tome imaju visoke place i plaćaju visoke poreze na njih i financiraju nas mirovinski i zdravstveni sustav.
Mnogi od njih ne bi imali takve place da nema tog projekta. Mnogi stranci su došli ovdje i ovdje troše radeći na tom projektu. Prostori su unajmljeni od hrvatskih najmodavaca, porez ide Hrvatskoj. Sav razvoj je ovdje i sve se troši ovdje i onda moraš ljudima koji inače nisu debili objasniti kako i da sve propadne, Hrvatska nije izgubila.
To da se ovdje, takvim projektima, stvara znanje i talent koje naša sveučilišta ne bi mogla stvoriti, te da će taj talent pokretati i druge poslove u visokim tehnologijama s visokom dodanom vrijednošću - dodatna je super stvar za Hrvatsku.
I sve to neki debeli “stručnjak” spreman je pljunuti samo jer je navikao biti kontra i jer je puno lakše biti protiv nečega sto ima male šanse za uspjeh. Pa naravno, sad bi on dao pare Rimcu, samo da ga je ovaj onomad pitao", piše Cvetojević.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati