Diskriminiraju li aviokompanije pretile putnike?
POČETKOM ove godine, tri žene s Novog Zelanda, majka i dvije kćeri, dospjele su na naslovne strane kada ih je Thai Airways odbio smjestiti na mjesta u biznis klasi koja su platile, jer su previše pretile da bi sjele u njih.
Da ironija bude veća, 58-godišnja Huhana Iripa i njene kćeri 37-godišnja Tere i 28-godišnja Renell, kupile su karte u biznis klasi, jer su pretpostavljale da će ta sjedala biti veća i udobnija. Međutim, modeli sjedala biznis klase u zrakoplovima kompanije Thai Airways ne podržavaju dodatke za produžavanje pojaseva. Iz tog razloga, tri žene su premještene u ekonomsku klasu, gdje su im stjuardese dale produžetke za pojas.
Priča obitelji Iripa postala je viralna, aviokompanija im je vratila novac, jer nisu sjedile na sjedalima koje su platile, nego na jeftinijim.
Sjedala u avionima nastavljaju se smanjivati, sve više ljudi širom svijeta ne može se uklopiti u prostor koji su dobili, pa se suočavaju s invazivnim komentarima, dodirima i drugim poniženjima koja im upućuju putnici, ali i zaposlenici u aviokompanijama. Dodatni izazov je što ne postoji univerzalni standard koji se mora poštovati kada su u pitanju avionska sjedala. Svaka aviokompanija ima drugačije smjernice, što znači da i najinformiraniji putnici imaju problem zapamtiti sve vrste sjedala.
Ciljevi se mijenjaju
Annette Richmond je plus size aktivistica Body positive pokreta i osnivačica Fat Girls Traveling zajednice. Njen najvažniji savjet za sve pretile putnike je da prije putovanja dobro istraže sve u vezi s letom, aviokompanijom i njihovim sjedalima, što ponekad može biti veoma naporno. Pravila se često mijenjaju i morate se potruditi da biste ih našli, jer se ne objavljuju na vidljivim mjestima.
Neke zemlje imaju posebne propise o veličini tijela i pravima na avionsko putovanje. Na primjer, putnici koji putuju domaćim letovima unutar Kanade, a potrebna su im dva sjedala, mogu refundirati cijenu druge karte, ako imaju liječničku potvrdu.
U Australiji, zakon o potrošačima zabranjuje aviokompanijama naplatiti karte na temelju veličine putnika.
U Americi postoji web stranica AirHelp, koja pomaže putnicima pokrenuti postupak protiv aviokompanija kada dođe do diskriminacije. Ljudi iz ove kompanije tvrde da putnici koji uđu u negativnu interakciju s aviokompanijama u vezi s veličinom tijela moraju se držati propisa, koji se stalno mijenjaju ili ih je teško objasniti.
"Ne postoji mnogo zakona koji štite ljude, koji se ne uklapaju u sve manja sjedala aviona. U Americi trenutno ne postoji zakon koji štiti putnike koji su ispraćeni sa svojih letova zbog veličine tijela", istaknuo je Christian Nielsen, glavni pravnik AirHelp stranice.
Nisu u pitanju samo sjedala
Jedna stvar je sigurna: razgovori o veličini tijela i veličini sjedala u avionu nikada neće prestati. Studija koja je provedena u prosincu 2019. godine došla je do zaključka da će polovina Amerikanaca do 2030. godine biti pretila, a svaki četvrti će imati indeks tjelesne mase preko 35. To što su ljudi sve deblji ne znači da su se socijalni stavovi promijenili.
"Kada imate marginalizirano tijelo, odnosno debelo tijelo, starije ili tijelo s invaliditetom, ono koje nije socijalno prihvatljivo, naviknete se na konstantno izbjegavanje i zato kroz život koračate s dodatnim oklopom", istaknula je Richmond.
Za ljude koji spadaju u plus size, problem nije samo u sjedalu, u jednom avionu. Oni se suočavaju s konstantnim pitanjima i komentarima članova avionske posade, putnika u avionu, pa i totalnih stranaca, prenosi CNN.
Postoji statistika koja tvrdi da 80% ljudi u Americi mrzi pretile osobe. Oni smatraju da su pretile osobe same krive što tako izgledaju. Tenzije koje se na zemlji mogu riješiti bez problema, postaju gorući problemi u zraku. Pogotovo zato što se ljudi ne mogu maknuti jedni od drugih, već moraju dijeliti isti prostor. Problemi poput "smije li putnik spustiti sjedalo ili ne" rezultirali su tučnjavama ili glasnim svađama u avionu. Kada se nalazite u zraku, u zatvorenoj letećoj cijevi, neugodne situacije mogu vrlo brzo prerasti u krizu i opću paniku.
Putovanje avionom tijekom vremena postaje sve gore, znači da ljudi postaju sve nezadovoljniji. Ulazite u avion nezadovoljni, ne postoji izlaz, ukrcavanje je užasno iskustvo, nije ni čudo što ste uznemireni. Mnogo je lakše da vas naživcira kolega putnik, umjesto da sjednete i razmislite o tome, kako je sve to greška u strukturi avioindustrije, koja na kraju krajeva utječe na sve putnike.
Koji je sljedeći korak?
S obzirom na to da aviokompanije ne planiraju nikakve velike transformacije, dimenzije sjedala i njihova konfiguracija sigurno se neće promijeniti u skorije vrijeme.
Za izradu aviona potrebno mnogo novca i vremena, pa se promjene događaju postupno, tijekom godina. I kada se priča o promjenama i inovacijama, udobnost putnika nije prioritet.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati