EU kaznio vlasnika Hello Kitty
EUROPSKA komisija danas je kaznila japansku tvrtku Sanrio, vlasnika popularnog brenda Hello Kitty, sa 6,2 milijuna eura zbog nezakonitog onemogućavanja malotrgovaca da prodaju robu s tim brendom diljem Europske unije (EU).
"Potrošači, bilo da kupuju šalicu s likom Hello Kitty, ili Chococat igračku, sada u potpunosti mogu iskoristiti jednu od glavnih prednosti jedinstvenog tržišta EU-a, a to je mogućnost kupnje diljem Europe po najboljoj cijeni", izjavila je povjerenica za tržišno natjecanje Margrethe Vestager.
Japanskoj je tvrtki izrečena relativno niska kazna zbog suradnje s regulatorom u predmetu koji je zajednički pokrenut protiv kompanija Nike i Universal Studio. U ožujku je EK kaznio proizvođača sportske opreme Nike s 12,5 milijuna eura, dok odluka u slučaju Universala još nije donesena, podsjeća AFP.
Industrija vrijedna milijarde
Predmet je dio nastojanja EU-a da izgradi jedinstveno digitalno tržište koje će obuhvaćati sve zemlje EU-a i 500 milijuna ljudi - u cjelini gledano, posrijedi je najveće gospodarstvo svijeta.
EK je posebno revan u borbi protiv kompanija koje krše pravila tržišnog natjecanja EU-a ograničavajući proizvođače ili prodavače u prodaji licenciranih proizvoda prekogranično i putem interneta.
Takve aktivnosti onemogućavaju potrošačima da u prekograničnim kupnjama nabavljaju popularne proizvode po najpovoljnijoj cijeni.
Hello Kitty, bijela mačkica s crvenom mašnom, stvorila je industriju vrijednu više milijardi dolara otkako ju je Sanrio predstavio 1974. godine. Prema podacima tvrtke, popularni japanski brend danas je prisutan u 130 zemalja na više od 50.000 brendiranih proizvoda svake godine.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati