HAKOM: Korisnicima poštanskih usluga važni cijena te pouzdana i brza dostava
KORISNICIMA poštanskih usluga u Hrvatskoj važni su cijena, pouzdana i brza dostava, a više od pola ispitanih poštanski ured posjećuje jednom mjesečno ili češće, najviše zbog plaćanja računa, podizanja gotovine i slično, pokazalo je istraživanje Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM).
To redovito istraživanje zadovoljstva i potreba korisnika poštanskih usluga u Hrvatskoj, čiji su rezultati objavljeni danas, za HAKOM je provela agencija Valicon na uzorku od 1006 ispitanika starijih od 18 godina.
Osim korištenja poštanskim uslugama i zadovoljstva korisnika njihovim cijenama, rokovima i kvalitetom, ispitali su i informiranost o uslugama svih davatelja poštanskih usluga te o načinu informiranja kod slanja pošiljaka, podnošenja prigovora, kupovine putem interneta te poznavanju i korištenju paketomata.
Što kažu ispitanici?
Glavnina istraživanja fokusirana je, kažu iz HAKOM-a, na HP-Hrvatsku poštu kao nacionalnog davatelja univerzalne usluge u RH, ali i na druge davatelje poštanskih usluga.
Više od 95 posto ispitanika reklo je da posjećuje poštanske urede, a osim obavljanja financijskih usluga, svaki četvrti ispitanik je rekao da jednom mjesečno šalje i prima pismovne pošiljke, dok svaki peti šalje i prima pakete.
Više od pola ispitanika zadovoljno je udaljenošću najbližeg poštanskog ureda od mjesta stanovanja, a najviše ispitanika, 45 posto smatra kako bi trebalo promijeniti odluku o nemogućnosti preuzimanja pošiljke isti dan kad je ostavljena obavijest.
Ispitanici su se izjasnili i da bi radije račune/uplatnice zaprimali na tradicionalni način umjesto elektronički, a ako bi to bilo moguće, njih gotovo 60 posto spremno je (ipak) prijeći na posve elektronički način zaprimanja računa.
Nije zamro trend slanja pisama ili razglednica
Istraživanje je pokazalo i da nije zamro trend slanja pisama ili razglednica, jer je dvije trećine ispitanika navelo da je poslalo bar jednu razglednicu ili dopisnicu u godini dana, a njih 18 posto i šest ili više, pri čemu cijenu slanja pisma ili razglednica većina smatra primjerenom.
Oko isporuka pošiljki, pola ispitanika smatra da bi ju trebali dobiti u roku od dva radna dana od trenutka njezinog preuzimanja, ali svaki četvrti misli da je to potrebno izvršiti još brže, odmah idući radni dan.
Ispitanici su rekli i da ih je 52 posto prošle godine koristilo usluge Tisak plusa, zatim dostavnih službi DPD i Overseas, DHL i ostale, a razlogom za korištenje drugih umjesto HP-a naveli su prihvatljiviju cijenu (43 posto), brže obavljanje usluge (38 posto) te mogućnost prilagodbe vremena i mjesta uručenja pošiljke (37 posto).
Prigovore na poštanske usluge u posljednje dvije godine imalo je 21 posto ispitanika, ali ga unatoč tome gotovo 40 posto takvih nije podnijelo, a više od pola ispitanika je reklo i da su s korisničkim službama pošte imali ugodno iskustvo.
Više od 70 posto kupuje online
Više od 73 posto ispitanih kupuje robu ili proizvode online tj. putem internetskih trgovina, od čega ih je samo 14 posto navelo da su imali probleme prilikom dostave s davateljem poštanskih usluga.
Najčešći problemi su bili kašnjenje ili ne dostavljanje robe/proizvoda.
HAKOM pritom iznosi podatak da je prije uvođenja carinske naplate, prije 1. srpnja 2021., oko 75 posto online kupaca proizvode naručivalo izvan EU. Nakon uvođenja nove naplate poštanskih i carinskih davanja na proizvode iz zemalja izvan EU, 20 posto ispitanika prestalo je naručivati proizvode on-line izvan EU-a,, a 50 posto smanjilo učestalost kupovine iz tih zemalja.
Za paketomate iz HAKOM-a kažu da su relativno novi trend uručenja poštanskih pošiljaka, koristilo ih je 16 posto ispitanika, a više od 90 posto je imalo pozitivno iskustvo.