Hrvatska pošta samo lani izgubila najmanje 280 preporučenih pošiljki
HRVATSKA pošta uspjela je u mjesec dana izgubiti dvije po svemu identične preporučene pošiljke. Isti pošiljatelj iz Vinkovaca, ista primateljica u Zagrebu, jednak sadržaj, jednako izgubljeno.
Nemaju pojma gdje je
"Na internetu sam pronašla kovanicu od 25 kuna, Hrvatska narodna banka ih više nema u prodaji, i naručila sam je po cijeni od 55 kuna. Prodavač mi ju je poslao preporučenom poštom, poslao mi je i fotografiju potvrde s brojem pošiljke, no ništa nije stizalo", kaže Indexova čitateljica koja je poželjela neobičnu uglatu kovanicu od 25 kuna, kakve je zaista teško pronaći. Tjednima je očekivala pošiljku, a posumnjala je i u prodavača. Obratila se službi za korisnike Hrvatske pošte, a ondje ju je dočekao nimalo utješan odgovor.
"Vezano za Vaš upit obavještavamo Vas kako trenutno nismo u mogućnosti utvrditi status pošiljke po broju RF494456441HR", odgovorio joj je stanoviti Mario iz Hrvatske pošte. U prijevodu, rekli su joj da nemaju pojma gdje je njena preporučena pošiljka, odnosno kovanica koju je silno željela. Uz to su joj napisali i da ona zapravo nema što pitati i tražiti pošiljku.
"Obratite se pošiljatelju"
"Molimo Vas da se obratite pošiljatelju koji je vlasnik pošiljke sve do njezina uručenja primatelju kako bi isti mogao pokrenuti potražni postupak za predmetnom pošiljkom", poručio joj je isti Mario. Ponovno u prijevodu, neće ni pokušati pronaći pošiljku koja joj je namijenjena. To može zatražiti samo pošiljatelj.
Naša čitateljica je zaista, jako, jako željela kovanicu pa se opet obratila istom prodavaču. On joj je ponudio da joj vrati novac ili da joj pošalje drugu, posljednju kovanicu iz svoje kolekcije. Dogovorili su se da joj pošalje drugu, na isti način - preporučenom poštom. Iako kažu da je ponavljanje istih pogrešaka odlika ograničenih ljudi, teško im je zamjeriti što su novčić ponovno povjerili preporučenoj pošti vjerujući da ih teško može zadesiti nesreća da opet izgube njihovu pošiljku. Na koncu, HP ima geslo "Kad je zaista važno šaljite poštom", a našoj je čitateljici bilo važno.
Izgubili i drugu pošiljku
No sve se ponovilo. Naša čitateljica je čekala svoj novčić od 25 kuna, ali pošiljka nije stizala. Pošta je izgubila još jednu preporučenu pošiljku. I nisu poštari i poštarice izgubili samo njenu preporučenu pošiljku, u protekloj godini nestao je sasvim lijep broj važnih pisama.
Platili 280 odšteta
"Zbog gubitka preporučenih pošiljaka isplaćeno je 280 naknada štete", odgovorili su nam iz Hrvatske pošte kada smo ih pitali što se u proteklih godinu dana događalo s povjerenim im preporučenim pošiljkama. Izgubili su, dakle, najmanje 280 preporučenih pisama. Broj je vjerojatno veći jer ne znaju svi da njihove pošiljke nisu isporučene primatelju. Državne institucije, primjerice, nemaju običaj otpisati vam da su primile što ste im poslali, ali vas zato mogu zaskočiti kaznom ako poštari izgube ono što ste im preporučeno poslali. Kako nam birokracija nije pretjerano brza ni efikasna, kazna vam može doći i godinama kasnije, kad ste već odavno zagubili papirić s brojem preporuke. Tada se više ne možete ni na koji način žaliti niti zahtijevati naknadu štete.
Uredno isporučili 30 milijuna preporučenih pisama
Nije ipak sve tako crno. Broj od 280 preporučenih pošiljaka u posljednjih godinu dana jest sam po sebi velik i mnogima je vjerojatno priuštio i probleme i nerviranje, ali u ukupnom broju preporuka je zaista malen.
"U prošloj godini Hrvatska pošta uručila je više od 30 milijuna preporučenih pošiljaka", pohvalili su se iz Hrvatske pošte podatkom prema kojem su 30 milijuna puta uspjeli napraviti ono što im je posao.
Mizerna odšteta
Svima koji imaju prigovor na njihov rad, od kašnjenja do nestanka pošiljke, poručuju da im se obrate i da imaju pravo na odštetu. No ta je odšteta mizerna. Imate pravo na maksimalno peterostruki iznos naplaćene poštarine. Ta svota nikako ne može umanjiti probleme ili razočarenje zbog neisporučene pošiljke, ali njome možete u Pošti kupiti molitvenik ili knjižicu sa životopisima svetaca, na što su se posljednjih godina poštari trgovački preorijentirali, pa se moliti da vaše sljedeće pismo dođe do primatelja.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati