Istraživanje: Umjerena konzumacija kave smanjuje rizik od razvoja raka jetre
UMJERENA konzumacija kave smanjuje rizik od razvoja raka jetre, pokazala je britanska studija.
Znanstvenici sa Sveučilišta u Edinburghu i Sveučilišta u Southamptonu proučavali su medicinske podatke gotovo pola milijuna zdravih ljudi i zaključili da "ispijanje bilo koje vrste kave smanjuje rizik od razvoja kroničnih bolesti jetre".
Oliver Kennedy, glavni autor studije, čiji su rezultati objavljeni u časopisu BioMedCentral, kazao je da bi kava mogla biti "potencijalno sredstvo prevencije kronične bolesti jetre".
U osoba koje su umjereno konzumirale kavu uočen je 20 posto manji rizik od razvoja masne jetre i 49 posto manji rizik od smrti od neke kronične bolesti jetre u usporedbi s ljudima koji nisu pili kavu.
Baza podataka
No znanstvenici ističu da je i u ovom slučaju ključ u umjerenosti.
Istraživanje Kennedyjeva tima upućuje na najveću korist za jetru kada pojedinac dnevno konzumira tri do četiri šalice kave.
Do tog su zaključka došli proučavajući desetljećima pohranjivane medicinske podatke ljudi s poznatim navikama o konzumaciji ili nekonzumaciji kave, koje su usporedili s razvojem kroničnih bolesti jetre.
Radi se o podacima iz britanske Biobanke, "opsežne biomedicinske baze podataka i važnog izvora zdravstvenih podataka o pola milijuna britanskih korisnika".
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Što povezuje Lexus i legendarnog Ponyja?
Ljetovanje se u sekundi može pretvoriti u gnjavažu. Ovako si olakšajte
Osiguranje otvaramo samo kad gori. Ovaj hrvatski tim pokušava to promijeniti
Mogu li se kolica za kupnju do vrha napuniti za 30-ak eura? Mogu, evo i kako
Pet naizgled bezazlenih stvari koje u prirodi mogu izazvati katastrofu
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Što povezuje Lexus i legendarnog Ponyja?
Ljetovanje se u sekundi može pretvoriti u gnjavažu. Ovako si olakšajte
Osiguranje otvaramo samo kad gori. Ovaj hrvatski tim pokušava to promijeniti
Mogu li se kolica za kupnju do vrha napuniti za 30-ak eura? Mogu, evo i kako