Konzum ima najveći tržišni udio u trgovini na malo
KONZUM s oko 30 posto tržišnog udjela u trgovini na malo mješovitom robom i dalje drži prvu poziciju. Slijede ga Getro, Kaufland Hrvatska, te Rewe grupa (Billa i Minaco), Mercator H, Plodine Rijeka i Kerum Split, čiji se pojedinačni tržišni udjeli kreću u rasponu od oko 4 posto do 8 posto.
Čak u devet županija - Zagrebačkoj, Gradu Zagrebu, Krapinsko-zagorskoj, Varaždinskoj, Osječko-baranjskoj, Dubrovačko-neretvanskoj, Primorsko-goranskoj, Splitsko-dalmatinskoj i Istarskoj županiji - Konzum ima najveće tržišne udjele, od oko 25 posto do 42 posto.
U Karlovačkoj, Ličko-senjskoj i Međimurskoj županiji pak vodeći tržišni udjel, iznad 30 posto, ima grupa Mercator.
Rezultati su to Izvješća o istraživanju tržišta trgovine na malo koje je pripremila stručna služba Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja.
U odnosu na 2004. nastavljen je rast prometa i tržišnih udjela Konzuma, Kauflanda, Merkatora, Plodina, Keruma, Dinove-Dione, dok je primjerice Getro zabilježio značajan pad prometa, ali i tržišnog udjela, iako je i nadalje drugi na tržištu.
Sukladno pokazateljima koncentriranosti tržišta koji se koriste u pravu tržišnog natjecanja (CR i Herfindahl-Hirschman indeks), radi se o umjereno koncentriranom tržištu, odnosno o dinamičnom i dobro segmentiranom tržištu na kojem četiri najjača poduzetnika drže gotovo 50 posto tržišta, ocjenjuju u Agenciji.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati