"Kupujmo hrvatsko" je stil života – 365 dana u godini
Foto: HGK
"IZA nas je gotovo tri stotine akcija i dvije tisuće tvrtki, a 'Kupujmo hrvatsko' je najuspješnija nacionalna akcija u Hrvatskoj i šire. Potrošači sve više traže kvalitetan domaći proizvod, a to su prepoznali i trgovci jer nema supermarketa bez hrvatskog odjeljka. I to je najveći uspjeh ove akcije, koja je danas okupila više od 300 tvrtki", istaknuo je predsjednik HGK Luka Burilović otvarajući 21. rujna na Trgu bana Josipa Jelačića u Zagrebu jubilarni 20. rođendan akcije Kupujmo hrvatsko.
"Težak je bio put tijekom proteklih 20 godina, sjetimo li se nekadašnjeg nepovjerenja prema svemu što je domaće. Celofan i lijepo pakiranje ni danas ne jamče kvalitetu, a nekim proizvođačima kvaliteta čak ovisi o geografiji, odnosno smanjuje se proporcionalno kupovnoj moći. Naši proizvodi pak zadovoljavaju najviše svjetske standarde kvalitete", rekao je Burilović te dodao da uspjeh akcije ne bi bio moguć bez naših proizvođača, posebno malih i srednjih tvrtki koje su pokretač hrvatskoga gospodarstva.
"Njima danas ovdje moramo odati posebno priznanje. Upravo zbog njih ljudi žele kupovati hrvatsko", istaknuo je Burilović te napomenuo da među okupljenima vidi brojne mlade ljude i djecu. "Uvjeren sam da ćete vi bolje znati koristiti sve potencijale koje ova zemlja nudi i ostati ovdje graditi budućnost. Kupovina hrvatskog treba postati stil života svih 365 dana u godini i u tom duhu trebamo odgajati i generacije koje dolaze", zaključio je Burilović.
Gradonačelnik Grada Zagreba Milan Bandić zaželio je dobrodošlicu i lijepo vrijeme svim sudionicima akcije, uglednim poduzetnicima iz Zagreba i cijele Hrvatske, te je pozvao sugrađane da se pridruže akciji kupujući domaće proizvode jer "domaće je domaće".
"Ovo je izvrsna akcija i zaslužuje svaku pohvalu jer pomaže očuvanju radnih mjesta i razvijanju hrvatskih tvrtki", istaknuo je savjetnik predsjednice RH za gospodarstvo Marko Jurčić dodajući da HGK radi na akciji Kupujmo hrvatsko promičući i na međunarodnom globalnom tržištu naše tvrtke i njihove proizvode.
Svoju potporu akciji iskazali su i brojni poznati dolaskom na svečanu proslavu, , poput Roberta Kurbaše, Vanne, Kostadinke Velkovske, Jelene Perčin, Ane Begić, Zorana Šprajca, Mije Dimšić, Mile Elegović, Zijada Gračića, Damira Kedže, Matije Vuice, Renea Bitorajca i mnogih drugih.
Predsjednik HGK Luka Burilović dodijelio je i nagrade učenicima osnovnih i srednjih škola te studentima. Nagradu učenicima osnovnih i srednjih škola sponzorirao je M-SAN dodjelom četiri vrijedna poklona. U kategoriji učenika osnovnih škola od 1. do 4. razreda za skupni likovni rad s temom Kupujmo hrvatsko nagrađeni su tabletom Vivax učenici 2. a razreda OŠ Grigora Viteza pod mentorstvom učiteljice Dubravke Kosier-Čakarun.
Među učenicima osnovnih škola od 5. do 8. razreda za literarni rad s temom Kupujmo hrvatsko smartphone/mobitelom Vivax Point X551 gold nagrađen je učenik Karlo Matić, učenik 6. b OŠ dr. Ante Starčevića, pod mentorstvom profesorice hrvatskog jezika Maje Colnago.
U kategoriji učenika srednjih škola za literarni rad s temom Na koji biste vi način promovirali akciju Kupujmo hrvatsko smartphone/mobitelom Vivax FLY V551 gray nagrađena je učenica Gabriela Todorić, učenica 3. b razreda XVI. Gimnazije iz Zagreba, a mentor je bila profesorica hrvatskog jezika Tea Sabol.
U kategoriji studentski rad studenti Tehničkog veleučilišta u Zagrebu predstavili su aplikaciju s najvećeg studentskog natjecanja u izradi mobilnih aplikacija TVZ Mc2 (TVZ Mobile Challenge Cup) 2017. Riječ je o aplikaciji Tripseek, tzv. digitalnoj platformi koja se može koristiti za kupnju roba ili usluga. Tabletom Vivax za mobilnu aplikaciju nagrađeni su studenti Martina Majcenović i Vedran Vidaković za aplikaciju Tripseek, a mentori su bili Mia Čarapina i Vjeran Bušelić.
Uz Zagrebačke mažoretkinje i Turopoljskog banderija na svečanosti su nastupili i plesna skupina Atomic Dance Factory, Mia Dimšić i Damir Kedžo. Nastupili su i dječji zborovi dječjeg vrtića Poletarac, Osnovne škole Fran Galović te zbor Fran Markulin iz Tehničke škole Ruđer Bošković. Održana je i modna revija kućnih ljubimaca brenda Dawg Swag i modna revija nošnji Folklornog ansambla Turopolje iz Velike Gorice. Moderatori proslave bili su Darko Janeš i Sanja Doležal.
U povodu 20. obljetnice promicanja hrvatskoga gospodarstva, ovogodišnja akcija u Zagrebu traje dva dana, 21. i 22. rujna od 9 do 20 sati. Na Trgu bana Josipa Jelačića i Europskom trgu akcija je okupila više od 300 odabranih izlagača čiji se proizvodi i usluge na domaćem tržištu odlikuju vrhunskom kvalitetom.