Nevera nema homologaciju, a vozila je po javnoj cesti kod Dubrovnika. Evo kako
NEVERA, hiperautomobil koji su proizveli Rimac Automobili, jurila je početkom lipnja javnom cestom pored Dubrovnika 232 kilometra na sat. Izazvalo je to tada veliku pozornost javnosti.
Nije bila prijavljena testna vožnja
Vozilom je upravljao zaposlenik tvrtke Rimac Automobili, a iz Policijske uprave dubrovačko-neretvanske poručili su da nije prijavljena testna vožnja automobilom po prometnicama u nadležnosti njihove policijske uprave te da će protiv vozača biti podnesen optužni prijedlog.
>>VIDEO Nevera jurila 230 km/h na cesti kod Dubrovnika, nije bila zatvorena za promet
U međuvremenu je objavljeno da Nevera nije homologirana.
Naime, Rimac Automobili dobili su 52.2 milijuna kuna iz EU fondova putem agencije HAMAG-BICRO za projekt razvoja i homologacije Nevere, koji je trebao biti gotov ovog ljeta. No, Rimac je drugi put zatražio produljenje roka, koje mu je odobreno.
>> Za što je točno država Rimcu dala 52 milijuna kuna, a on dvaput tražio produljenje?
Autor Autoportala Željko Marušić u tekstu pod naslovom "Problemi s homologacijom Rimac Nevere prerastaju u prvorazredni skandal" napisao je, između ostaloga, da se automobil nije smio naći na javnoj cesti kod Dubrovnika bez homologacije, istaknuvši kako je to opasno.
Rimac Automobili: Koristili smo prenosive pločice
Tim povodom smo pitali Rimac Automobile kako je moguće da je Nevera vozila po javnoj cesti, iako to vozilo nije homologirano, odnosno koji je protokol u tom slučaju.
Odgovorili su nam da se u tim slučajevima koriste tzv. prenosive pločice.
"Tvrtka Rimac Automobili ima nekoliko prenosivih pločica koje koristi za probne vožnje na javnim prometnicama. Prijenosne pločice se koriste za pokusne vožnje za vozila koja nisu homologirana, za testiranje vozila itd. Prilikom svakog izlaska našeg prototipa ili predserijskog automobila na javne prometnice popunimo adekvatnu dokumentaciju kako bismo osigurali valjanost prijenosnih pločica, odnosno legalnost vožnje na javnoj prometnici", stoji u odgovoru Rimac Automobila.
Iz Rimčeve tvrtke kažu da su prenosive pločice propisane zakonom
Dodali su kako su prenosive pločice propisane Zakonom o sigurnosti prometa na cestama (NN broj 67/08 od 9. lipnja 2008.) i Pravilnikom o registraciji i označavanju vozila (NN broj 151/08 od 23. prosinca 2008.), a njihova cijena je utvrđena Rješenjem o utvrđivanju cijene obrazaca, registarskih, pokusnih, prenosivih i izvoznih pločica (NN broj 88/09 od 22. srpnja 2009.).
"Koriste se za vozila koja se kreću do mjesta carinjenja, homologacije, servisiranja, prodajnog i izložbenog mjesta, mjesta atestiranja, mjesta skladištenja / čuvanja, mjesta nadogradnje, i za vozila kojima se obavlja pokusna vožnja", naveli su dalje iz Rimac Automobila.
"Izdaju se na ime pravne ili fizičke osobe obrtnika koji se bave proizvodnjom, nadogradnjom, prijevozom ili prodajom vozila. Korištenje prenosivih pločica pravnim ili fizičkim osobama obrtnicima rješenjem odobrava Ministarstvo unutarnjih poslova, a izdaju ih policijske uprave odnosno policijske postaje prema sjedištu pravne ili fizičke osobe obrtnika", pojašnjavaju iz Rimac Automobila.
U drugim zemljama postoje tablice za vožnju prototipova
"U gotovo svim drugim zemljama postoje tablice za proizvođače vozila koje su namijenjene posebno za vožnju prototipova na cesti. Nažalost, u Hrvatskoj takve tablice ne postoje no radimo na tome da se uvedu i u Hrvatskoj na isti princip kao i u drugim zemljama. Ne postoji europska regulativa koja se samo može primijeniti na države članice, već svaka država to regulira na svoj način", naveli su iz Rimac Automobila.
Index je poslao i upit Ministarstvu unutarnjih poslova o praksi korištenja prenosivih pločica, ali do zaključenja teksta odgovor nismo dobili.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati