Novi način ugrožavanja sigurnosti letenja: Laserskim zrakama zasljepljuju pilote!
Ilustracija: Agencija za civilno zrakoplovstvo
U HRVATSKOJ su se tijekom posljednje dvije godine zaredali slučajevi ugrožavanja sigurnosti zračnog prometa zbog uporabe laserskih zraka od strane pojedinaca ili skupina.
Prema prikupljenim podacima, kako je izvijestila Agencija za civilno zrakoplovstvo, ugrožavanje zračnog prometa događa se i najizraženije je tijekom kritičnih faza leta, odnosno tijekom faze polijetanja i slijetanja zrakoplova, pri čemu se izvor laserskih zraka, prema tvrdnjama pilota, nalazio u bližoj okolici aerodroma.
Posljedica: Nekontrolirane reakcije pilota
U takvim uvjetima i udaljenostima od zrakoplova, laserska zraka ne predstavlja primarno opasnost u smislu izazivanja fizičkih ozljeda osoba, pri čemu se prvenstveno misli na pilote. Međutim, usmjeravanje zrake prema zrakoplovu ili samoj pilotskoj kabini može rezultirati odvlačenjem pažnje pilota, jakim bljeskovima na vjetrobranskom staklu, mogućnosti zasljepljenja pilota te nekontroliranim reakcijama pilota, upozoravaju iz Agencije.
"Upravo stoga ovakve radnje, odnosno samo usmjeravanje laserske zrake prema zrakoplovu, namjerno ili nenamjerno, bez posljedica koje se mogu okarakterizirati kao fizičke ozljede, nasilje i dr. predstavljaju ozbiljno ugrožavanje sigurnosti leta zrakoplovom koje je u velikom broju zemalja kvalificirano kao protupravno ponašanje, odnosno kazneno djelo", stoji u priopćenju Agencije za civilno zrakoplovstvo.
Počinitelj će biti rigorozno kažnjen
U velikom broju država prisutan je rastući trend usmjeravanja laserskih zraka prema zrakoplovu, namjerno ili nenamjerno. Takve radnje predstavljaju ozbiljno ugrožavanje sigurnosti leta zrakoplova te se stoga u navedenim državama poduzimaju, osim preventivnih i rigorozne represivne mjere poput zatvorske kazne ili visokih novčanih kazni.
Agencija za civilno zrakoplovstvo je poduzela odgovarajuće aktivnosti za suzbijanje ovakvog, novog načina ugrožavanja sigurnosti letenja u Republici Hrvatskoj, koje uključuju i odgovarajuću prilagodbu zakonodavnog okvira, izvijestili su.
"Tako je na primjer kroz čl.89. Pravilnika o aerodromima (NN64/10) implementirana i međunarodna preporuka o zonama zabrane korištenja izvora laserskog zračenja koje se moraju ustanoviti u okolini aerodroma, određena ICAO Annexom 14 Konvencije o međunarodnom civilnom zrakoplovstvu, izdanje od 5. srpnja 2009., odnosno ICAO dokumentom "Manual on Laser Emitters and Flight Safety". Također, kroz navedene aktivnosti a u suradnji sa nadležnim državnim tijelima uređuje se i sustav reaktivnog/represivnog djelovanja koji već omogućuje detekciju konkretnih osoba ili objekata vezanih uz usmjeravanje laserskih zraka prema zrakoplovu te primjenu odgovarajućih, zakonom propisanih kaznenih mjera", kažu iz Agencije.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati