Pakleno putovanje Flixbusom od Trogira do Zagreba: "Tjerali su nas kao stoku"

"PIŠEM vam jednu priču koja ne smije ostati u tajnosti, već se treba podijeliti s drugima kako bi svi znali s čim imaju posla", započela je svoju priču čitateljica Indexa koja je putovala Flixbusom iz Trogira na relaciji Zagreb-Split.
Putnica: Bilo je to putovanje iz pakla, ljudi su stajali i sjedili po podu
Putovanje s tim prijevoznikom u nedjelju, 5. kolovoza, nazvala je paklenim nezaboravnim putovanjem bez kraja. Detaljno je opisala što se sve dogodilo na, kako kaže, putovanju iz pakla.
"Autobus koji je trebao doći u Trogir u 16:00 kasnio je te su putnici čekali njegov dolazak u 16:20. Nestrpljivi i iscrpljeni jer su čekali na suncu, okupili smo se ispred vrata kako bismo ušli u bus. Na vrata je stao kondukter koji je odmah burno reagirao i vikao da nitko neće ući u autobus jer su sva sjedala rasprodana. Ispred vrata nas se nalazilo sigurno 20-30 te smo zbunjeni pitali kako je to moguće. Gospodin kondukter/vozač je nažalost neprofesionalnim pristupom vikao kako nema sjedala, da se moramo javljati kao volonteri tko će ostati jer ne možemo svi stati u bus. Kako smo svi imali svoje karte, koje su neki kupili i po nekoliko tjedana ranije, nitko nije naravno htio otići. Stvorila se opća panika, nastupila je vika.
Kondukter nije htio rješavati problem pa je jedan od putnika pozvao i policiju te stao pred autobus kako bi mu zapriječio put da ne otiđu. Na taj poziv policiji kondukter je odmah kontaktirao centralu kako bi vidio što se može napraviti. Na to su ljudima počeli dolaziti SMS-ovi, u kojima je pisalo da nema karte i da se prebacuju na neki drugi put. Svi oni koji su dobili SMS su morali odustati od putovanja, a svi ostali su bili strpani u bus. Kad kažem strpani - mislim doslovce. Oko osmero ljudi je stajalo na nogama, neki su sjedili po podu, što je već veliko kršenje ne samo općih prava ljudi već zakona o prometu čime se ugrožava život svakog putnika. Krenuli smo 30 minuta kasnije od predviđenog vremena", ispričala je putnica.
No postalo je još i gore.
"Vozač je stao u jako opasnom zavoju na vrhu brda i prijetio policijom"
"Nakon samo desetak minuta vožnje, vozač se zaustavio na jako opasnom zavoju na vrhu brda jer mu je smetalo negodovanje ljudi koji su stajali na nogama i prijetio je da će zvati policiju te da se nećemo maknuti s mjesta. Uplašeni putnici su ušutili i putovanje se nastavilo. Sve je bilo u redu do pauze kada nam je rečeno da je stanka 15 minuta. Tijekom stanke su vozači panično tražili slobodna mjesta kod drugih vozača koji idu prema Zagrebu kako ljudi ne bi stajali na nogama jer su brojni prijetili tužbama. Onda su negdje nestali iako je pauza završila, te smo stanku od 15 minuta pretvorili u 40. Nitko nije bio informiran što se događa. Napokon smo krenuli prema Zagrebu misleći da ćemo uskoro doći na destinaciju. Ali nakon samo nekoliko minuta vožnje, autobus se zaustavio uz rub autoceste prateći još jedan autobus koji se zaustavio ispred nas. Ponovno, bez ikakvih informacija, stajali smo opasno na rubu autoceste gdje se ne smije zaustavljati, dok su vozači nešto vani raspravljali otprilike 15 minuta. Nakon toga smo produžili još par minuta do najbližeg odmarališta, nakon čega nas je dočekao pakao koji nismo očekivali", priča putnica.
Opisala je što je dalje uslijedilo.
"Zbunjeni, umorni, i nervozni gledali smo kroz prozor dok se drugi autobus zaustavlja pored nas, jednako pun. Neki putnici su izašli, pa je sve više ljudi izlazilo dok se pola autobusa nije ispraznilo. To je bio autobus za Prag te su svi oni koji su putovali za tu destinaciju izašli iz autobusa i prebacili se u drugi. Mi smo zbunjeni gledali kako se pred nama odvija nešto što je pretpostavljamo vrlo ilegalno te nekontrolirano. Svi ostali putnici su sjedili u autobusu još 10 minuta bez ikakvih informacija od strane vozača. Nezadovoljni ljudi su izašli i preuzeli sve u svoje ruke i preklinjali za neke informacije kada ćemo krenuti dalje. Drugi autobus je otišao, a mi se nismo i dalje pomaknuli. Kondukter je ušao i rekao da svi moramo izaći van jer dolazi drugi autobus po nas. Iscrpljeni, izašli smo svi na cestu, sjeli na asfalt, čekajući drugi autobus. Pretpostavljali smo da je to nekakav pomoćni, možda Flixbusov, ili nekakva pomoć na autocesti - jer je, navodno, autobus bio u kvaru", svjedoči čitateljica koja je prošle nedjelje putovala Flixbusom.
No ni tu nije bio kraj agoniji.
"Bacali su nam kofere i tjerali nas kao neku stoku, ljudima je pozlilo"
"Čekajući još 20 minuta na vrućini sjedeći na podu, dočekali smo drugi autobus. No na naše iznenađenje, to nije bio nikakav pomoćni bus, već je to bio autobus koji se našao na toj relaciji putujući iz Zadra. Taj autobus je već bio gotovo pun, dok je broj naših putnika i dalje prelazio 20. Uplakani, umorni i zbunjeni ljudi su pitali i tražili za informacije, ali nitko ništa nije govorio. Grabili su nam kufere i bacali u autobus tjerajući nas kao nekakvu stoku da uđemo unutra. Jedna od putnica je rekla da je u drugom autobusu ostala starija gospođa koja se ne može kretati, i nismo vidjeli jesu li je na kraju uopće smjestili s nama. Tu informaciju ne mogu potvrditi, ali je kasnije nisam vidjela u autobusu. Taj autobus je bio u užasnom stanju. Prednja vrata su poluodvaljena, dok su vrata za kufere pridržavale drvene letve da ne padnu kondukteru na glavu. Kada smo ušli u već pun autobus, unutra je jedva klima radila. Svi smo se poslagali na noge kao srdele i stisnuli kako bi autobus mogao krenuti. 18 ljudi je stajalo na nogama, 4 je sjedilo na stepenicama i još par je uspjelo sjesti po troje na sjedalo. Autobus u kojem se klima nije ni osjetila, temperatura se dizala naglo zbog previše ljudi, upaljena svjetla koja su još više dodavala topline i gotovo nepostojeća ventilacija zbog koje nismo mogli doći do zraka.
Ja imam zdravstvenih problema zbog kojih sam se sljedeća dva i pol sata osjećala kao da se borim za vlastiti život. Nismo imali vode, baterije na mobitelima su nam nestale, nismo mogli javljati svojoj rodbini i bližnjima zašto kasnimo. Ljudi su posuđivali jedni od drugih, pomagali si, kolektivno se brinuli jedni za druge. Tresla sam se, znojila, gušila i pokušavala ne onesvijestiti koristeći sve trikove koje znam. Mlada sam te se nisam usudila niti pomisliti tražiti da mi netko ustupi sjedalo jer su i mnogi stariji ljudi također stajali na nogama. Ne mogu ni zamisliti kako su oni uspjeli izdržati ovo putovanje", prepričala je stravično iskustvo čitateljica.
"Ljudi su postali malaksali, blijedi, nitko više nije mogao pričati od umora i vrućine. Stigli smo u Zagreb u 22:30, naši kuferi su bili izbačeni iz autobusa jednako kao što su bili natrpani. Nitko nije imao snage niti govoriti više išta, svi su samo željeli otići kući. Eto, to je bilo naše pakleno i zaista nezaboravno putovanje kakvo Flixbus promovira", zaključila je putnica Flixbusa.
Zatražili smo i reakciju prozvanog autobusnog prijevoznika koju smo i dobili. U njoj su dobrim dijelom priznali mučnu situaciju, no kažu da su pokušali ublažiti, kako kažu, pogrešku u sustavu za prodaju karata zbog čega je prodano previše karata. Putnicima su se ispričali.
Reakciju Flixbusa u nastavku prenosimo u cijelosti.
Flixbus: Izuzetno nam je žao, dogodila se greška
"Početna destinacija FlixBusa bio je grad Split u smjeru Trogira i Zagreba. Zbog sezone i gustog prometa, kašnjenja u sljedeću nadolazeću destinaciju su moguća te usprkos nastojanju da ispoštujemo vozni red i točno vrijeme dolaska i polaska ne možemo utjecati na navedene okolnosti. Po dolasku u Trogir vozači su uvidjeli postojeću situaciju u kojoj 8-ero putnika nema mjesta u autobusu. Zbog greške u sustavu prilikom prodaje/kupovine karata koja je prouzrokovala situaciju, vozači su odmah kontaktirali naš Odjel kontrole prometa kako bi se putnici zbrinuli u što kraćem roku. Putnicima je poslana SMS obavijest u kojoj se ispričavamo zbog neugodnosti te ih obavještavamo o situaciji i mogućnostima koje kao FlixBus putnici imaju.
Putnici koji u tom trenutku na žalost nisu imali više mjesta, inzistirali su na ostanak u autobusu te ih vozači dodatno zbog pritisaka i negodovanja nisu bili u mogućnosti spriječiti da uđu u autobus. Vozači su već tada u koordinaciji s Odjelom kontrole prometa nastojali pronaći što hitnije rješenje kako bi se putnicima osigurala nesmetana vožnja do krajnje destinacije. Jedno od mogućih rješenja bili su FlixBus autobusi koji su se kretali istom dionicom, ali iz drugih obalnih mjesta. Prvi autobus imao je mogućnost povesti samo nekoliko putnika. Nakon toga, na žalost u cijelom spletu okolnosti dogodila se nepredviđena tehnička greška na autobusu u kojem su bili svi putnici iz smjera Splita što je zahtijevalo zaustavljanje autobusa te pronalaženje novog rješenja za prijevoz putnika dalje.
Skretanje na odmorište te odsutnost vozača upravo je bila iz razloga zajedničkog traženja rješenja. Želimo napomenuti kako putnici nikada nisu prepušteni samo vozačima te da se o njihovoj sigurnosti brine cijeli niz Odjela koji u pozadini komuniciraju s vozačima i traže najbolje rješenje. Najbliža dva autobusa koji su mogli preuzeti svaki po dio putnika, također su stizali iz smjera Dalmacije. U prvom autobusu nije bilo mjesta za sve putnike. Međutim za drugi dio putnika već je u blizini bio sljedeći autobus. Na žalost, putnici u tom trenu nisu više imali strpljenja te su svi krenuli prvim autobusom što je ponovo rezultiralo stajanjem pojedinih putnika. Unatoč svim okolnostima, u konačnu destinaciju stigli su s nešto manje od 2 sata kašnjenja.
Izuzetno nam je žao što se dogodio ovaj cijeli niz neugodnih okolnosti. Želimo naglasiti kako su FlixBus timovi reagirali odmah (za što postoje službeni zapisi s vremenima) i tražili najbrža rješenja koja su u tom trenutku bila dostupna.
Nakon niza provjera kako nalaže standardni protokol, a koji uključuje službene zapise te izjave vozača, donosi se odluka iz glavnog Odjela Korisničke službe o daljnjem postupanju prema putnicima. Dijelu putnika već smo se javili. Nakon završenog protokola te konačno utvrđenih činjenica o slučaju, postupit ćemo prema Zakonu o Pravima putnika prema Odredbi (EU) br. 181/2011. te kontaktirati svakog putnika pojedinačno putem kontakata koje je putnik ostavio prilikom kupovine karata (e-mail ili broj mobitela).
Kontakti na koje se putnici mogu i sami obratiti dostupni su i na službenoj web stranici FlixBusa putem online obrasca www.flixbus.hr/tvrtka/kontakt i Odjela korisničke službe: +385 (0)1 3000 803; podrska@flixbus.hr", stoji u odgovoru Flixbusa na Indexov upit.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati