Coca-Cola izgubila milijarde zbog poteza Ronalda. Tanta: To je bio direktan udarac
KOMUNIKACIJSKI stručnjak Petar Tanta za Index je rekao da očekuje da će Coca-Cola pronaći adekvatan odgovor nakon što je Cristiano Ronaldo na konferenciji za novinare odmaknuo bočice tog napitka i s gnušanjem poručio da se pije voda.
Dionice Coca-Cole nakon ovoga poteza Portugalca odmah su pale s 56.10 dolara na 55.22 dolara, a tvrtka je tako u svega pola sata izgubila četiri milijarde dolara jer joj je vrijednost pala s 242 na 238 milijardi.
Ronaldo je jedan od najprepoznatljivijih simbola nogometa
Zanimalo nas je kako je u biti moguće tako nešto, da se jednim potezom u ovoj mjeri sruši vrijednost kompanije.
"Idemo ispočetka, on se pojavio na press-konferenciji, kao jedan od najvrjednijih igrača u povijesti nogometa. Sama njegova pojava je iznimno velika. Kad je prešao u Real Madrid, osiguravajuće društvo kod kojeg je došao je zaradilo milijun eura samo što se pojavio kraj njihove reklame. On je hodajući brend i jedan od najprepoznatljivijih simbola nogometa. Naravno, uz Lea Messija", kaže Tanta.
Dodaje da svi klubovi u kojima je Ronaldo igrao, od Manchester Uniteda, preko Real Madrida i Juventusa, imaju izrazito jake marketinške odjele, koji od nogometaša rade megazvijezde. Uz to, objašnjava Tanta, zadnjih desetak godina Ronaldo je reklamirao mnoštvo proizvoda, što od njega čini iznimno popularnu ličnost.
Coca-Cola je izmislila moderan marketing
"Uz društvene mreže jasan je i utjecaj slavnih osoba. Imate puno ljudi koji se s njima poistovjećuju. Pa kad je promijenio frizuru, to je postala najpopularnija frizura. Recimo, da je ovakvo što s bocama Coca-Cole napravio neki drugi nogometaš, netko manje rangiran, ne bih nikoga uvrijedio, ali recimo da je to napravio Andrej Kramarić, prošlo bi gotovo pa nevidljivo. A Ronaldo je učinio ogromnu percepcijsku štetu Coca-Coli, koja je zadnjih 100 godina jedan od najvećih oglašivača na svijetu. Oni su izmislili moderni marketing, čitao sam puno o tome, dakle Coca-Cola je osmislila marketinške modele koje su kasnije neki drugi usavršavali. Ali, došao je jedan tako jak brend poput Ronalda koji je rekao da se pije voda i učinio im je štetu. To je direktan udarac na brend Coca-Cole", precizirao je Tanta.
Naglašava da predstoji vidjeti kakav će biti odgovor Coca-Cole.
"Oni će sad krizno komunicirati. Recimo, uzet će nekoga tko će sad reći da voli piti Coca-Colu. Dobro, ne mogu Messija jer on reklamira Pepsi Colu, ali naći će nekoga", konstatirao je.
Zbog vijesti dionice padaju ili rastu
"Ronaldo je prepoznatljiv i zato se dogodilo to što se dogodilo. Vrijednost dionice se srušila i to je udar. Moderna ekonomija funkcionira tako da zbog vijesti dionice padaju ili rastu. Neki baloni postaju i prenapuhani zbog vijesti. Bitcoin se sruši jer Elon Musk kaže da neće ulagati. Ali vjerujem da će Coca-Cola pronaći adekvatan odgovor i da će ovo biti kratkog vijeka. Osjetit će udarac, to svakako", objasnio je.
Što se tiče novca za koji se navodi da je izgubljen, Tanta ističe da se tu radi o procjenama koje ne može nužno prebaciti u stvaran novac.
"Ovo je sad reakcija tržišta. Vi trebate pustiti period od mjesec dana pa ga usporediti s prijašnjim mjesecom, recimo od trenutka kad je Ronaldo ovo napravio. Prekratko je vremena prošlo da kažemo koliko je Coca-Cola točno izgubila. Iako oni svakako imaju brutalnu analitiku, surađivao sam s njima, oni prate periode od nekoliko sati, unutar sata, je li padala kiša, nije padala kiša... Ali, kad prođe mjesec dana, možemo donijeti zaključak je li pao 'upselling' ili nije", dodaje Tanta.
A Ronaldo? Postoji li mogućnost da mu se ovako nešto može osvetiti gledajući širu marketinšku sliku?
"To pitanje je kompleksno jer prvenstveno mi ne pričamo o prosječnom nogometašu čija je vrijednost par milijuna eura, on je hodajuća legenda. Dok je Maradona bio živ, uvijek je uspio naći načine kako dodatno zaraditi, a Ronaldo je već sad zaradio toliko da se ne mora brinuti pet pokoljenja. Druga stvar je komunikacija brenda. Rekao bih da se ne može kačiti s Ronaldom, pa očekujem da će Coca-Cola okrenuti na zafrkanciju ili društveno odgovorno poslovanje, okrenut će priču u svom smjeru. Imali su oni i prije izazova, Pepsi ih je napadao. Imate primjera kako brendovi ratuju, imate na YouTubeu videopriloge kako Burger King ratuje s McDonald'som, tako da ovo nije novo, ali bitno je jer se tu nalazi Ronaldo, koji je hodajući brend. Ne samo da se njegove riječi prate nego se njegov svaki pokret mjeri, važe. Ti Ronaldu da daš sat novog proizvođača, promet proizvoda bi brutalno skočio", zaključio je za Index komunikacijski stručnjak Petar Tanta.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati