Širi se nova prevara pozivima i mailovima. Ovo su četiri znaka kako je prepoznati
EUROPSKI potrošački centar Hrvatska upozorava potrošače na novu vrstu prevare u kojoj se prevaranti lažno predstavljaju kao predstavnici Mreže europskih potrošačkih centara (ECC-Net), a na meti su im osobe koje su prethodno već pretrpjele financijske prevare, kojima nude lažna obećanja o povratu izgubljenih sredstava.
Europski potrošački centar Hrvatska ističe da sve svoje usluge, pomoć i savjete potrošačima, uvijek pruža besplatno.
Prevaranti kontaktiraju žrtve telefonom ili e-poštom, tvrdeći da djeluju u ime Mreže europskih potrošačkih centara. Posebno ciljaju potrošače koji su već pretrpjeli financijsku štetu zbog prevara te ih obavještavaju da su njihova izgubljena financijska sredstva pronađena.
Tvrde da se sredstva nalaze na računu u švicarskoj banci u Londonu te da su spremna za prijenos na račun potrošača. Međutim, prije nego što se sredstva mogu uplatiti, prevaranti traže osobne podatke za "potvrdu identiteta". Također, upozoravaju da će, ako se podaci ne dostave do 30. prosinca 2024., novac biti doniran dobrotvornim organizacijama u Europi.
Prevaranti iznose izmišljene tvrdnje da su zahvaljujući istragama Mreže europskih potrošačkih centara, u suradnji s financijskim regulatorima i Europskom središnjom bankom (ESB), otkrili financijsku prevaru. Dodatno, navode suradnju s Interpolom kako bi priča izgledala uvjerljivije.
Europski potrošački centar Hrvatska naglašava da ni jedna od ovih tvrdnji nije točna, a ni Europski potrošački centar Hrvatska ni Mreža europskih potrošačkih centara ne pružaju usluge povrata izgubljenih financijskih sredstava.
Kako prepoznati prevaru
Europski potrošački centar Hrvatska upozorava na nekoliko ključnih znakova koji ukazuju na pokušaj prevare, a to su: lažne pozicije i nazivi (poruke često potpisuje navodni "glavni inspektor Mreže europskih potrošačkih centara (ECC-Net"), pozicije koja ne postoji, pogrešan naziv organizacije (ispravan naziv je Mreža europskih potrošačkih centara (ECC-Net), a ne Europski centar za prava potrošača), neovlašteni logotipi (logotip u potpisu poruke nije povezan s Mrežom europskih potrošačkih centara), sumnjive adrese e-pošte (često sadrže ime koje se ne podudara s onim u sadržaju poruke ili koriste domene koje nisu povezane s Mrežom europskih potrošačkih centara).
Ako primite poruku koja vam se čini sumnjivom, Europski potrošački centar Hrvatska savjetuje da odmah prekinete komunikaciju i provjerite identitet pošiljatelja, zaštitite osobne podatke odnosno ne dijelite osjetljive informacije, poput bankovnih podataka ili dokumenata, ne plaćate unaprijed (Europski potrošački centar Hrvatska nikada ne naplaćuje svoje usluge) i prijavite pokušaj prevare Samostalnoj službi za informacijsku sigurnost u Ministarstvu unutarnjih poslova ili na adresu e-pošte: policija@mup.hr.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati