Sutra odluka o pritvoru barba Lukinog mezimca: Na slobodi osumnjičeni za nesreću vlaka smrti?
Tekst: Dragan Miljuš
Foto: Igor Sambolec / Cropix
IVAN MEDAK, smijenjeni šef ekologije HŽ Infrastrukture, osumnjičen za nesreću vlaka smrti, sutra bi se nakon mjesec dana pritvora, mogao naći na slobodi! Vrlo lako bi mu se mogli pridružiti i pritvoreni direktor Intradea Ivan Tomašković i njegov punac Jozo Bazina.
Neizravna namjera ili nehaj?
Odluku će tijekom jutra donijeti istražni sudac Davor Svalina. Novi dokazi idu u prilog osumnjičenicima i mogli bi poslužiti kao temelj puštanja iz pritvora. Svjedoci koje je tužilaštvo predložilo uglavnom su ispitani, ostaje tek sporno jesu li djelo počinili iz nehaja, kako sugerira obrana, ili neizravnom namjerom, za što ih tereti Državno odvjetništvo.
Pokazalo se da proizvođač retardanta TG-300 Universal Fire Shield nije izdao nikakva posebna upozorenja oko primjene sredstva na pruzi. O tome su se očitovali tek nakon nesreće. Ljudima iz Intradea odobrili su postupak prskanja, koji je, međutim, doveo do tragedije i šestoro mrtvih.
Uporabu preparata dozvolili su i Državna uprava za zaštitu i spašavanje, te Ministarstvo poljoprivrede. HŽ, pokazalo se, nije imao nikakav pravilnik o primjeni retardanta!
Ni Intradeova konkurencija nije bila registrirana za protupožarnu djelatnost
Danas je i svjedočenje Aleksandra Regenta, iz riječke tvrtke Teh Projekt, išlo na ruku osumnjičenima. Ta tvrtka natjecala se sa Intradeom, pa je odbijena, jer nije imala sve potrebne papire. Regent kaže da ni oni nisu registrirani za protupožarnu zaštitu, jer takva registracija, tvrdi, nije ni moguća!
A jedan od navoda u istražnom zahtjevu tužitelja Michellea Squiccimarra tereti osumnjičene da su dobili posao, premda nisu bili registrirani za obavljanje protupožarne djelatnosti.
Idući tjedan saslušat će se svjedoci koji se nisu pojavili na održanim ročištima. Sudac Svalina odlučio je pozvati i strojovođu vlaka smrti Josipa Palinića, kojeg je tužilaštvo zaboravilo predložiti.