Turski sindikat civilne avijacije upozoravao na propuste u Turkish Airlinesu
TJEDAN dana prije nego što se kraj amsterdamske zračne luke Schiphol srušio zrakoplov Boeing 737 Turkish Airlinesa, sindikat radnika te turske kompanije prozvao je menadžment zbog ignoriranja odredbi o održavanju zrakoplova.
Devetero mrtvih u nesreći turskog zrakoplova kraj Amsterdama
Turski sindikat civilne avijacije 18. veljače je na svojem internet portalu naveo kako Turkish Airlines ignorira najosnovnije odredbe sigurnosti letenja, a to je redovno servisiranje letjelica, piše CNN.
Riječ je o reakciji sindikata koja je uslijedila nakon spora s menadžmentom Turkish Airlinesa oko stavova vezanih uz održavanje zrakoplova evidentiranih u turskom civilnom registru.
Nekoliko sati nakon jučerašnje nesreće, predstavnici Turkish Airlinesa su priopćili da je zrakoplov koji se srušio pored Schiphola kroz posljednji veći tehnički pregled prošao 22. prosinca 2008.
Pilot izbjegao klasičan pad
Turski su dužnosnici odbacili mogućnost lošeg vremena kao uzroka za pad letjelice. Drugi pak izvori govore kako se ne radi o klasičnom padu već o prisilnom spuštanju letjelice koje je kapetan zrakoplova u datim okolnostima izveo na najbolji mogući način.
Kapetan je letjelicu najprije spustio na stražnji dio trupa kako bi ublažio dodir s tlom. Brzom kočenju pogodovala je činjenica što se avion spustio na uzorano tlo koje je donekle amortiziralo kontakt s tlom te doprinijelo zaustavljanju aviona.
Pored toga uspio je izbjeći obližnju prometnicu, a srećom nije došlo niti do zapaljenja preostalog goriva u spremnicima zrakoplova. Vjeruje se da je letjelica ostala blizu razine dopuštenog minimuma goriva s obzirom da je potrošila većinu gorica ukrcanog u Istanbulu prije polijetanje prema Amsterdamu.
Uzrok pada nepoznat
Prema nekim informacijama, avion nije na klasičan način udario u tlo već je najprije desnim motorom zaorao po njivi nakon čega je trup "tvrdo" dotaknuo o tlo i raspuknuo se na tri veća dijela. Preživjelo je 125 putnika, a devet ih je smrtno stradalo, uključujući sva tri člana posade zrakoplova, Hasana Tahsina Arisana, Olcaja Ozgura i Murata Sezera.
Uzrok nesreće nije poznat s obzirom da posada navodno nije dojavila o problemima tijekom leta odnosno samog prilaza zračnoj luci Schiphol. Nagađa se da je zrakoplov možda ostao bez snage motora zbog toga jer je uletio u jato ptica, a isto tako spominje se i moguća pogreška pilota.
Na mjestu nesreće su pronađeni uređaji koji bilježe parametre leta samog zrakoplova (crna kutija op.a.) kao i uređaj za snimanje interne komunikacije između kapetana i kopilota kao i radio komunikacije s kontrolom leta.
Analiza podataka iz tih uređaja bi trebala pomoći rasvjetljavanju posljednjih trenutaka prije same nesreće. Spomenimo da je avion na oranici završio svega nekoliko kilometara od uzletno sletne staze amsterdamskog aerodroma.
R.I.
Foto: AFP
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati