Umro slavni talijanski režiser Michelangelo Antonioni
SLAVNI talijanski filmski režiser Michelangelo Antonioni je sinoć u 95. godini života preminuo u svom domu u Rimu, prenosi "La Repubblica" izjavu njegove supruge Enrice Fico.
Rođen u Ferrari 1912. godine, Antonio je diplomirao ekonomiju na Sveučilištu u Bologni, a 1930-ih postao zapaženi filmski kritičar čija su specijalnost bili napadi na komedije koje su dominirale kino-repertoarom Mussolinijeve Italije. 1940-ih je kao scenarist počeo surađivati s Robetrom Rosselinijem i drugim filmašima koji će poslije postati lučonoše neorealističkog pokreta u poratnoj Italiji.
1950. je snimio svoj film "Cronaca di un amore", a kasnije i trilogiju filmova posvećenu maloljetnim delinkventima. Iako se izjašnjavao kao marksist, Antonioni se vrlo brzo okrenuo od neorealizma i umjesto prikaza života siromašnih Talijana veću pažnju posvetio aristokraciji, buržoaziji i srednjem sloju.
Taj pristup, kao i sklonost da više pažnje posvećuje stilu nego klasičnim narativnim tehnikama, postao je očit u trilogiji filmova koje čine "Avantura" (1960), "Noć" (1962) i "Pomrčina" (1962), te "Crvenoj pustinji" (1964) gdje je nastupala njegova omiljena glumica Monica Vitti. Prikaz otuđenosti i ispranosti života talijanske više klase kao i nekonvencionalni pristup filmu učinio ga je ljubimcem filmske kritike.
Sredinom 1960-ih Antonionija je slavni producent Carlo Ponti angažirao da za MGM snimi tri filma na engleskom jeziku. Prvi od njih, "Blow Up" ("Povećanje") iz 1967. je stekao iznimnu popularnost zbog prikaza tada popularne "mod" supkulture u Londonu "ludih šezdesetih". Popularnost među tadašnjom hipijevskom mladeži se odrazila i na to da je Antonioniju posvećena i jedna od pjesama u popularnom mjuziklu "Kosa".
Međutim, pokušaj da prikaže hipijevsku "kontrakulturu" Amerike u filmu "Zabriskie Point" iz 1970. je imao daleko manji uspjeh. Posljednji film iz trilogije, "Profesija: reporter" (nedavno izašao u Hrvatskoj na DVD-u) iz 1975. godine, je pak predstavljao od kritike hvaljenu suradnju s Jackom Nicholsonom.
Početkom 1980-ih Antonioni je eksperimentirao s kombinacijom filmske i video-tehnike u filmovima kao što su "Misterij Oberwalda" i "Identifikacija jedne žene".
Godine 1985. Antonioni je doživio moždani udar koji ga je učinio djelomično oduzetim. Usprkos svega, nastavio je režirati, izjavivši da je za njega "film život". Njegov posljednji film bio je "Opasna nit stvari", segment u omnibus-filmu "Eros" iz 2004. godine.
Antonioni je umro na isti dan kada i njegov švedski kolega Ingmar Bergman, još jedan velikan europske art-kinematografije iz druge polovice 20. stoljeća.
D.A.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati