Vučićevi mediji manipuliraju tragedijom. Prisjetimo se snimki kolodvora iz svibnja
Zbog gotovo potpune cenzure medija u Srbiji i nemogućnosti građana Srbije da se o ovoj temi potpuno i istinito informiraju, te izvjesne mogućnosti da se tema zataška, Index će je pratiti izrazito intenzivno. Ukoliko imate važna saznanja vezana uz tragediju u Novom Sadu, javite nam se na desk@index.hr. Sve članke o ovoj temi možete pratiti i na Index.hr aplikaciji pod tagom Novi Sad.
Potreba režimskih medija u Srbiji da nakon jučerašnje strašne tragedije u Novom Sadu u prvi plan stave tvrdnju kako "samo nastrešnica železničke stanice nije bila predmet rekonstrukcije", sama po sebi je bila napadna i sumnjiva. Sticao se utisak da se manipulativno rasprava u javnosti želi odvesti na sporedni put, nametanjem pitanja zašto baš ona nije rekonstruisana u proteklih 60 godina od izgradnje stanice?
Nama koji smo se kretali tim prostorom i koristili usluge voza Soko na relaciji Novi Sad – Beograd, pogotovo u maju mesecu 2024., bilo je dovoljno da osvežimo pamćenje i potražimo fotku ili video ograde, skela i radnika koji su radili na rekonstrukciji pomenute nastrešnice.
Spoljni, frontalni stakleni zid koji je i u proteklih 60 godina bio opterećen teškom betonsko-gvozdenom konstrukcijom, što po mišljenju arhitekata nije bilo dobro rešenje za kojim danas niko ne bi posegao, u procesu rekonstrukcije bio je predmet radnji ne samo sa spoljne nego i sa unutrašnje strane.
Sa unutrašnje strane na njega je "dozidana" spratna galerija koja nije bila deo izvornog projekta, ali su tokom maja meseca ove godine nadstrešnici dodani novi opterećujući elementi koji su, verovatno, poremetili izvornu projektnu statiku objekta.
Pompozno otvarana, u tišini zatvarana
Naime, nadstrešnici je dodana ivična greda i mermerne ploče, a da pritom verovatno nije izračunat dodatni statički momenat, što je mogao biti razlog da ankerisane sajle popuste i da dođe do tragedije.
Svakako treba imati u vidu da je za 60 godina sasvim izvesno došlo i do "zamora materijala", pogotovo imajući u vidu da su gvožđe i beton skloni koroziji i truljenu, sa sve klimatskim promenama, kiselim kišama i ostalim usputnim hemijskim i fizičkim uticajima na materijale.
Građane Novog Sada dodatno iritira i činjenica da je železnička stanica u dva navrata pompezno otvarana, a onda u tišini zatvarana kako bi se nastavili radovi. Bes umnožava i pominjanje kineskih kompanija sa kojima Srbija nema transparente ugovore, dok oni predstavljaju daleko najprisutnije izvođače radova na kapitalnim projektima u Srbiji.