Zalando tuži Europsku komisiju: Ignoriraju naš hibridni poslovni model
NJEMAČKA internetska modna trgovina Zalando podigla je tužbu protiv Europske komisije ustvrdivši da ju je pogrešno svrstala u kategoriju velikih internetskih platformi koja uključuje i strožu regulativu.
Zalando podržava novi Zakon o digitalnim uslugama, čiji je cilj uklanjanje ilegalnog sadržaja s interneta, rekao je danas supredsjednik Robert Gentz.
"Međutim, Europska komisija krivo je protumačila naš broj korisnika i nije prepoznala naš poslovni model koji je uglavnom fokusiran na maloprodaju", dodao je.
Stroža regulativa velikih platformi
Velike platforme podliježu strožoj regulativi, a posebno strogi propisi vrijede za vrlo velike platforme i tražilice s više od 45 milijuna aktivnih korisnika mjesečno, koje Komisiji jednom godišnje moraju dostavljati procjene rizika štetnih sadržaja i predlagati protumjere.
Propisi od velikih platformi traže i da dijele podatke s vlastima i istraživačima.
Zalando: EK je ignorirala naš hibridni poslovni model
Zalando tvrdi da je Komisija ignorirala njihov hibridni poslovni model, koji uključuje i prodaju vlastitih proizvoda, rekao je Gentz. Budući da se zakon ne odnosi na maloprodaju, već samo na veliku platformu za trgovinu, nužna je druga metoda izračuna broja korisnika, tvrdi.
Tome valja dodati da kupci na internetskoj stranici Zalanda vide samo sadržaj koji kompanija sama proizvodi ili ocjenjuje, što znači da joj nije mjesto u kategoriji "vrlo velikih internetskih platformi", argumentira. Zalando je stoga podnio tužbu Europskom sudu (ECJ) u Luksemburgu.
Zakon o digitalnim uslugama
Cilj Zakona o digitalnim uslugama je ubrzati uklanjanje ilegalnog sadržaja s digitalnih platformi za trgovinu, poput Amazona, i platformi za dijeljenje sadržaja, poput YouTubea, društvenih mreža i tražilica.
Europski sud trebao bi objaviti presudu najranije za nekoliko mjeseci, napominje agencija dpa.