ZF razvio revolucionarni diferencijal
VODEĆI svjetski dobavljač dijelova za autoindustriju predstavio je novi diferencijal koji svojim karakteristikama donosi veću dinamičku stabilnost i bolju upravljivost vozila. Prva ugradnja sustava predviđena je za BMW-ove modele.
Sustav funkcionira na principu planetarnih prijenosnika i elektromagnetskih spojki, a djelovanje je nadzirano elektronikom. Sustav kao i u slučaju poznatih sigurnosnih modula putem senzora prati bitne parametre vožnje, koji uključuju rotacijska gibanja oko vertikalne osi, kao i bočnu akceleraciju.
Tzv. Vector Drive diferencijal se tijekom kretanja vozila po pravcu ponaša poput "klasičnog" otvorenog diferencijala tako da isporučuje jednak moment na oba kotača, dok u zavoju generiranjem većeg ili manjeg momenta na unutrašnji, odnosno vanjski kotač aktivno sudjeluje u upravljanju vozila. Naime, dodatni zakretni moment oko vertikalne osi vozila (tzv. zaošijanje) potpomaže postizanje željene putanje.
Praktično rečeno, u slučaju podupravljivosti, elektronički upravljani sustav daje više snage na vanjski kotač, što ima za posljedicu brže usmjeravanje vozila u zavoju. S druge strane, u slučaju preupravljivosti, pretičak snage je u korist unutrašnjeg kotača što će se (opet) manifestirati stabilizacijom vozila i njegovim povratkom na željenu putanju. Sustav je učinkovit i u slučaju proklizavanja kada djeluje kao zatvarač diferencijala.
ZF-ov sustav je spreman za serijsku proizvodnju, a ugrađivat će se u vozila sa stražnjim pogonom, kao i izvedbe s AWD pogonom na sve kotače. Za pretpostaviti je da će prva implementacija biti na BMW-ovoj seriji 5.
M.N.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati