Japanska pekarnica pomoću umjetne inteligencije stvorila kruh ljubavi

Foto: NEC Corp

NAJSTARIJA pekarnica u Japanu Kimuraya udružila se s japanskom tvrtkom za NEC Corp kako bi proizvela "Ren AI Pan", što u prijevodu znači "AI romantični kruh", kruh napravljen pomoću umjetne inteligencije.

Prema priopćenju dviju kompanija, NEC je koristio svoju AI tehnologiju za analizu razgovora iz dating reality emisije, kao i raznih pjesama. U analizi su identificirali pet ključnih osjećaja koje povezujemo s romantikom - prvi susret, prvi spoj, ljubomora, slomljeno srce i uzajamna ljubav. 

Tada je pekarnica te osjećaje pretočila u razne okuse finog pahuljastog kruha kuhanog na pari, koji je u prodaji od 1. veljače u japanskim supermarketima, a može se kupiti i u internetskoj trgovini Kimuraya Bakery, koja dostavlja samo na području Japana.

Kako su pronašli okus ljubavi?

Kako su uopće došli na ovu ideju? Istraživanjem tržišta Kimuraya je otkrila da sve više mladih nije zainteresirano za romantične veze. Unatoč tom trendu, među mladima je još uvijek postojala jaka želja da izađu na spoj, zaljube se i završe s nekim.

Upravo iz tog razloga pekarnica je u suradnji s tvrtkom NEC Corp odlučila stvoriti AI Love Bread, koji rekreira okuse romantike kako bi kod mladih pobudio osjećaj zaljubljenosti dok ga jedu.

>> Ovo su trenutno najpopularnije pekarnice i slastičarnice na svijetu

NEC je za projekt koristio dvije AI tehnologije - "NEC Enhanced Speech" za pretvaranje govora u tekst i "NEC Data Enrichment" za generiranje rezultata emocija iz tekstualnih podataka. Koristeći te podatke, AI je odabrao sastojke koji predstavljaju emocije povezane s ljubavlju.

Prvo su proveli analizu razgovora koristeći snimku japanskog dating reality showa pod nazivom "Danas sam se zaljubio". AI je razgovore iz realityja pretvorio u tekst svrstavajući svaki u jednu od pet kategorija: sudbonosni susret, spoj, ljubomora, slomljeno srce ili uzajamna ljubav.

Pet okusa kruha

Zatim je AI izdvojio tekstove otprilike 35 tisuća pjesama vezanih uz ljubav i hranu iz japanske baze podataka, a rezultat su četiri okusa kruha. Kruh "Sudbonosni susret" aromatiziran je šećernom vatom koja predstavlja slatku emociju na početku veze. 

Kruh "Ljubomora" ima okus ljubičastog slatkog krumpira, ulja od tartufa i grožđica, kruh "Prvi spoj" odiše citrusima, odnosno koricom limete i naranče, a "Uzajamnu ljubav" čini slatka mješavina meda, breskve i pitaje. Zadnji kruh nosi ime "Suze slomljenog srca" i u njemu se isprepliću okusi jabučnog cidera i grožđa.