Foto: HTZ/Ivo Pervan
NA JUČER održanoj 21. sjednici Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice (HTZ) usvojen je Program rada za 2014. godinu. Aktivnosti predviđene Programom slijede razvojni okvir i ključne smjernice uspostavljene Strategijom razvoja turizma Republike Hrvatske do 2020. godine prema kojem je u navedenom razdoblju ključna zadaća HTZ-a marketinškim aktivnostima usmjeriti transformaciju Hrvatske u destinaciju koja nudi više od obiteljskog odmora, ljeta, sunca i mora. Naglasak je stavljen na strategiju sustava turističkih proizvoda iz kojih proizlazi i primjerena promocija na ciljnim tržištima, priopćeno je iz HTZ-a.
Turizam s rokom povrata od 10 godina
Program rada rezultat je novog promišljanja i nastavak implementacije Strategije razvoja turizma te su u njega ugrađene i konture Strateškog marketinškog plana koji još nije donesen, rekao je ministar turizma Darko Lorencin, dodavši kako taj program jest veliki zaokret s fokusiranijim načinom rada te s dugoročnim ciljem udvostručenja turističke potrošnje.
"Želimo imati turizam s rokom povrata od 10 godina, a do 2020. godine želimo postići efikasniji sustav upravljanja destinacijama za što nam je potrebno integriranje svih razina. Generalni zaokret mora se napraviti i u alociranju novca jer je 70 posto aktivnosti predviđeno u pred i posezoni, a svega 30 posto za glavni dio turističke sezone. To su veliki izazovi i za Glavni ured HTZ-a te za cijelo Turističko vijeće koje treba imati funkciju kontrole. Svi smo mi ovdje zbog našeg turizma te će nas suditi prema našim rezultatima", rekao je ministar.
Nova brending strategija turizma
Predstavljajući Program rada direktorica Glavnog ureda HTZ-a Meri Matešić rekla je kako će u 2014. HTZ nastaviti provedbu ranijih aktivnosti usmjerenih prema daljnjem izgrađivanju ugleda hrvatskog turizma te boljeg pozicioniranja Hrvatske na međunarodnom tržištu kao poželjne turističke destinacije, ali i naglasila kako Program donosi cijeli niz novosti.
Među ostalim, radi se o izgradnji nove brending strategije hrvatskog turizma, unapređenju odnosa s javnošću putem provedbe integrirane PR strategije, daljnjem unapređenju online komunikacije putem niza inovacija te uspostavi PPS koncepta (pred i posezona) s ciljem poticanja turističkog prometa u razdoblju van glavnog dijela sezone.
Razvoj desetak destinacija u dosegu zračnih luka
PPS koncept podrazumijeva razvoj desetak destinacija u dosegu hrvatskih zračnih luka koje će se profilirati i dobiti oznaku friendly destinacija i na kojima će biti poslovno aktivno najmanje 50 posto ponude, a presudnu ulogu u njihovom razvoju imat će turističke zajednice koje će se osposobiti za djelovanje na načelu destinacijskih menadžment organizacija (DMO) i destinacijskih menadžment kompanija (DMK).
"Prva ključna zadaća HTZ-a u 2014. godini je redefiniranje elemenata turističkog identiteta Hrvatske koji će rezultirati izgradnjom nove brending strategije, pri čemu će se najprije pristupiti izradi novih kreativnih rješenja za sve ključne komunikacijske kanale, dok se međunarodno predstavljanje nove integrirane strategije planira tijekom londonskog WTM-a 2014.“, rekla je Matešić.