Što najviše muči slijepe osobe u Zagrebu?

Foto: Arhiva (Zagreb.hr)

ZAPOŠLJAVANJE slijepih osoba, njihovo kretanje te zvučna najava tramvaja, samo su neki od problema s kojima se svakodnevno susreću slijepe i slabovidne osobe u Gradu Zagrebu. S tim problemom danas su pred gradonačelnika Milana Bandića došli predstavnici Udruge slijepih Zagreb.

Kod zagrebačkih poslodavaca i dalje postoje brojne predrasude, no Grad Zagreb je itekako senzibiliziran po tom pitanju, kaže tajnik Udruge slijepih Zagreb Goran Denis Tomašković. "Trenutno imamo oko 55 nezaposlenih članova Udruge. Imamo informaciju da dosta osoba koje vide radi u Gradskoj upravi na poslovima telefonista, a nekoliko njih uskoro ide u mirovinu, pa se nadamo da će na ta mjesta biti primljene osobe koje ne vide", izjavio je Tomašković.

Pomoć im je obećao prvi čovjek Zagreba. "Moramo poštivati ustavno načelo da svatko ima pravo ravnopravno konkurirati za posao, a po Zakonu o profesionalnoj rehabilitaciji, slijepe osobe imaju prednost i na tom tragu ćemo pokušati pronaći rješenje kao i do sada. Imate moju riječ da ćemo maksimalno izaći u susret".

Jedan od problema je i kretanje njihovim članova u Zagrebu. Naime, postojeće linije vodilje i polja upozorenja su dosta loše, upozoravaju predstavnici Udruge slijepih Zagreb. "Vrlo su skliske, posebno u kišnim uvjetima. Vrlo brzo se uništavaju, pa želimo da se u tom smjeru pronađu nova rješenja za linije vodilje i polja upozorenja".

Grad Zagreb će pronaći stručnjake i novac, a predstavnici Udruge slijepih će odrediti prioritetne plohe, predložio je gradonačelnik. "Predlažem da sve strane odu na lice mjesta i da kažu koju novu tehnologiju će primijeniti, uz obvezu održavanja toga. Ne vidim razloga da to ne napravimo i da se u proračunu za iduću godinu da se idu u realizaciju", kaže Bandić.

U roku od 30 dana riješit će se i problem zvučne najave na tramvajskim stanicama, tako da će slijepe i slabovidne osobe konačno moći čuti koji broj dolazi i kamo vozi. "Uglavnom znamo za problem. To je najava za vani, unutarnja najava već postoji, ovo će biti razglas sa zvučnikom, koji ćemo proširiti i na autobusni sustav, a ne samo tramvajski. Funkcionirat će tako da se najavi krajnja destinacija, linija 14, smjer Mihaljevac", pojasnio je novi sustav zvučne najave direktor ZET-a Dubravko Baričević.

Cijeli projekt koštao bi oko 100 tisuća kuna.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.