Kilometar autoceste Zagreb-Sisak triput skuplji od kilometra Dalmatine!

AUTOCESTA Zagreb-Sisak bit će, iako u ravnici i bez ijednog tunela, tri i pol puta skuplja od zahtjevnije Dalmatine te više nego dvostruko skuplja od gradnje prosječne, nezahtjevne autoceste u Europi, piše Novi list.

Gradnja Dalmatine na 300 manje zahtjevnih, od ukupno 380 kilometara, koštala je nešto više od četiri milijuna eura po kilometru, dok će autocesta od Zagreba do Siska koštati 14,8 milijuna eura za kilometar. Usporedbe radi, 16 milijuna eura za kilometar Crnogorcima nudi IGH za gradnju vrlo zahtjevne autoceste Boljare-Bar, dok će, primjerice, Srbija autocestu od Bara do Beograda s 202 tunela graditi za 11,5 milijuna eura po kilometru.

HAC: Cijena je visoka zbog muljevitog terena


U Hrvatskim autocestama visoku cijenu trase opravdavaju nezgodnim muljevitim terenom. Da bi se mulj nasipao potrebno je, kažu, sa strane dovesti velike količine šljunka, dok je na velebitskim dionicama Dalmatine materijal bio nadohvat ruke.

"Imam podatak da su, prema europskim mjerilima, u prosjeku hrvatske autoceste jeftinije od ostalih", rekao je čelnik HAC-a Stjepko Boban premijerki Kosor prilikom ponovnog otvaranja radova na autocesti u utorak. Kako je konstatirao, ta će autocesta biti jedan od primjera kako se u Hrvatskoj "dobro, efikasno i jeftino grade ceste".

Europske analize, uistinu kažu da se kod nas grade jeftinije autoceste, no cijena radova na A11 od njih itekako odskače. Prema istraživanju češkog IBR Consultinga, cijena gradnje jednog kilometra autoceste na nezahtjevnom terenu u Hrvatskoj prosječno stoji šest milijuna eura, dakle gotovo dva i pol puta manje nego što će koštati radovi na autocesti Zagreb-Sisak.

Prema tom istraživanju, u gradnji nezahtjevnih autocesta najskuplja je Austrija u kojoj kilometar takve autoceste košta 11 milijuna eura. Što se tiče zahtjevnog terena, prosječna se cijena gradnje u Hrvatskoj penje na 12 milijuna eura, što je opet za 2,8 milijuna manje od gradnje A11, ukoliko je ona, kako tvrde u HAC-u, zahtjevna.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.