Ministrica Divjak: Vjeronauk ostaje u školama

Foto: Pixsell/Goran Stanzl

MINISTRICA znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak u Intervjuu tjedna Media servisa, odgovorila je na vruća pitanja iz svog resora. Inzistira na depolitizaciji obrazovanja, najavljuje kadroviranje stručnjaka - zvijezda u svom području, poručuje premijeru da je obrazovni sustav uvjet opstanka mladih u Hrvatskoj, ali je poručila ravnateljima škola da se više angažiraju oko formiranja nastave, dok je sindikatima koji najavljuju štrajkove poručila: Nije vrijeme za kuknjavu.

Bitno je distanciranje od ideologije i politizacije

Ministrica Divjak prvenstveno ističe distanciranje od ideologije i politizacije obrazovanja. Kaže kako na tome inzistira.

"Moj glavni zadatak je depolitizacija obrazovanja, odmak od dnevno-političkih tema i izlazak iz ideoloških rovova koji sprječavaju napredak. U tom smislu odjek u javnosti je dobar. Kolege učitelji i profesori stvarno podržavaju takav koncept, a mislim da je to izuzetno važno za učenike i studente, a pogotovo roditelje."

"HNS je koaliciju uvjetovao promjenama i reformama u obrazovanju i imam veliku podršku HNS-a u tom području", kaže ministrica.

Na pitanje drži li premijera Plenkovića u šaci, odnosno ako stopira njen rad, hoće li Divjak stopirati rad Vlade, odgovara: "Sigurna sam da je i premijer svjestan pozicije u kojoj jesu, da za bilo kakve krucijalne promjene u Hrvatskoj, mi moramo ustrojiti obrazovanje koje je relevantno i koje će omogućiti svima u Hrvatskoj, pogotovo mladima da ostaju ovdje i osiguraju svoju egzistenciju. Naravno, nije obrazovanje jedini faktor u ovoj jednadžbi kojeg treba uzeti u obzir, ali je vrlo važan".

Reforme obrazovanja počinju odmah

Što se tiče kadrovskih promjena, ministrica kaže da je uspjela oformiti tim stručnjaka, zvijezda u svom području. Reforme obrazovanja počinju odmah, no trajat će neko vrijeme. Rezultate bi trebali osjetiti već za tri godine, kaže ministrica i dodaje: "Ona neće završiti za tri godine, mi ćemo je zapravo zahuktati u tri godine", dodala je.

Za uništavanje zdravlja teškim knjigama zaista nema potrebe, slaže se i ministrica. Kaže da rješenje leži u samim školama.

"Očekujem da ravnatelji i učitelji dobro planiraju svoju nastavu. Kad se kreće u školu, ne vidim potrebu da svaki učenik nosi sve knjige, sve udžbenike. Moramo poslati jasnu poruku da je to nešto što se ne uređuje samo na nacionalnoj razini, nego da i svaki učitelj i svaka škola preuzima svoj dio odgovornosti u smislu rasterećenja."

Sindikatima poručila da nije vrijeme za kuknjavu

Sindikati opet prijete štrajkovima i bune se da za vojsku ide duplo više novca nego za obrazovanje.

"240 milijuna kuna nije malo i to je jedno povećanje koje u posljednjih 7-8 godina značajno. Međutim, sad nije vrijeme za kuknjavu. Zapravo je vrijeme da vidimo koji su nam drugi načini da dođemo do sredstava. Naravno, ja se tu jako orijentiram na europske fondove. Moj novi tim je sastavljen od stručnjaka koji jesu u stanju povući sredstva. U tom kontekstu ćemo barem milijardu kuna u sljedećih godinu dana povući iz fondova", kazala je ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak.

Informatika je nužna kao obvezni predmet i mora biti lišena svih ideoloških priča, kaže ministrica. A trebaju li učenici poput saborskih zastupnika dobiti tablete?
 
"Treba li svakom učeniku tablet ili postoji neki drugi način kako ćemo raditi informatiku, to ćemo vidjeti. Mi već imamo spremne neke projekte za sljedeću akademsku godinu, a ja vjerujem da će puni zamah informatika doživjeti u školama u školskoj godini 2018./19.", dodala je Divjak.

Vjeronauk ostaje u školama

I dok se ne zna hoće li učenike informatički opremiti za 21. stoljeće, zna se da vjeronauk ostaje u školama.

"Vjeronauk je tema koja je visoko politizirana. U ovom trenutku ne postoji plan revidiranja vjeronauka kao izbornog predmeta, ali ono što treba naglasiti da je škola odlučujući faktor u tome da se kao izborni predmet organizira tako da učenici koji ne idu na vjeronauk nisu zakinuti; rasporedom sati, odnosom prema učenicima i njegovanjem atmosfere tolerancije u samim školama."

Sredstva treba ulagati u STEM područja, naglasila je ministrica i zaključila kako bi istraživački pristup nastavi trebalo zaokružiti kontinuiranom promocijom odlikaša i mladih znanstvenika koji nižu uspjehe u svim poljima.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.