Ilustracija: Dubravka Petric/PIXSELL (nije fotografija događaja iz teksta)
NEKOLIKO desetaka tisuća kuna plijen je prevaranata koji su u ponedjeljak lažnim predstavljanjem prevarili tri starije osobe u Zagrebu pa policija ponovno poziva građane, posebno one starije dobi, da nepoznate osobe ne puštaju u svoje domove i ne komuniciraju s njima, nego o svemu obavijeste policiju.
Ulaze u domove starijim ljudima i varaju ih
Prvi slučaj dogodio se oko 10 sati u Zapoljskoj ulici na Peščenici, gdje je 89-godišnjak u stan pustio prevarante i predao im više tisuća kuna. Isto je oko 12:30 sati na Trešnjevci učinila i 85-godišnjakinja te također ostala bez više tisuća kuna, kao i 90-godišnjakinja iz Sesveta kojoj je nepoznata ženska osoba, također joj se lažno predstavivši, ukrala nekoliko desetaka tisuća kuna.
Predstavljaju se kao djelatnici banke, maserke ili policajci
U policiji navode kako se uglavnom radi o prevarantima koji se lažno predstavljaju kao djelatnici banke, maserke ili policijski službenici, te iskorištavaju nemoć i neznanje starijih osoba.
Najčešće se starijim osobama lažno predstavljaju kao medicinski djelatnici koji nude besplatnu masažu kako bi ušli u stan. No dok jedna osoba masira žrtvu, druga pretražuje stan i traži novac i nakit iz stana, ili kroz otključana vrata u stan uđe treća osoba koja također krade novac ili nakit.
Do svojih žrtava prevaranti također dolaze lažno se predstavljajući telefonom kao zaposlenici banaka, uvjeravajući žrtvu da su se pojavile lažne novčanice ili im je istekao rok, te da će doći na njihovu adresu kako bi preuzeli novac, koji će im nakon provjere i vratiti.
Ako ih starije osobe odbiju, prijete zvanjem policije
Ako osoba odbije posjet lažne zaposlenice, prijete zvanjem policije, privođenjem i pretragom stana.
Prevaranti se često predstavljaju i kao policajci koji su pronašli počinitelja nedjela, pa osobama najave da će doći na njihovu adresu po otiske prstiju na novčanicama i nakitu, nakon čega im žrtva lakovjerno preda te stvari.
Lažni djelatnici porezne uprave, pak, prvo telefonom uvjere svoje žrtve da su dobili povrat poreza, koji će im biti isplaćen tek kada uplate određeni iznos, a nakon čega im žrtve prevare predaju novac.