Voditelj stroja na kruzeru objasnio odakle je jedino mogao doći otrovni plin

OBDUKCIJA je potvrdila - muškarac na brodu kod Hvara preminuo je zbog trovanja ugljikovim monoksidom. Oglasili su se i iz splitske bolnice i poručili da je stanje djevojčice i dječaka i dalje kritično.
Da je izvor opasnog ugljikovog monoksida očito na brodu kojim su plovili, uvjerili su se danas i istražitelji na očevidu kojima je na brodu također pozlilo.
Mnogo je tu još neodgovorenih pitanja. Na neka je pokušao odgovoriti gost RTL-a Danas Slaviša Jašović, voditelj stroja na kruzerima.
Odakle je došao otrovni plin?
On je kazao da je opasni plin do kabina mogao doći jedino od motora s unutarnjim izgaranjem. Na brodovima postoje glavni motor za poriv stroja i pomoćni motori koji služe za pogon generatora koji daju struju. Na većim brodovima može biti i bojler koji se koristi za proizvodnju pare za grijanje goriva ili za druge izvore kao što su kuhinje i klima.
Oni koji su bili smješteni prema palubi, prošli su bolje od onih koji su bili u stražnjem dijelu broda. Jašović kaže da je o razlozima za to teško govoriti te da sve ovisi o tome gdje je smještena strojarnica, kao i gdje je ispušni cjevovod.
Tri senzora
Na pitanje postoje li na brodu ikakvi senzori koji mogu ukazati na širenje otrovnih plinova, Jašović je rekao da u strojarnici postoje tri senzora - senzor dima, senzor temperature i senzor plamena.
Na velikim sustavima postoje uređaji održavanja koji funkcioniraju prema određenim radnim satima.
Nije poznato je li kvar nastao tijekom jedne noći ili je dulje tinjao.
Brod na kojem su plovili Talijani obnavljao se nekoliko puta. Jašović je kazao da poslije svakog izvlačenja na suho veliki brodovi idu na plovidbu gdje se sustavi provjeravaju, a motori podižu na velika opterećenja da se utvrdi da je sve u redu.
Jašović je za kraj još jednom istaknuo da je problem najvjerojatnije bio u motoru, a ne u klimi ili ventilaciji.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati