Rampa na pruzi u Zagrebu dignuta, a vlak prolazi: "Strojovođa je naglo kočio"
PROMETNA signalizacija na jednom od frekventnih pružnih prijelaza između zagrebačkih naselja Sopnica i Dubrava zakazala je prošlog petka.
Prema informacijama čitateljice portala Danas.hr, dok je vlak prolazio, rampa nije bila spuštena, semafor nije svijetlio, a nisu se čuli ni zvučni signali upozorenja koji su ključni za upozoravanje vozača o blizini vlaka.
Žena je poslala video koji prikazuje trenutak kada je vlak prošao preko pružnog prijelaza dok su vozila čekala. Video je snimio njezin prijatelj koji je tada bio na mjestu događaja.
"Strojovođa je bio iznenađen, naglo je počeo kočiti kada je vidio podignutu rampu"
"Srećom, vozač prvog automobila se uspio zaustaviti i izbjeći potencijalnu katastrofu. Mogla je izgubiti život cijela obitelj, ili čak više njih", komentirala je žena za Danas.hr. Ona tim pružnim prijelazom svakodnevno prolazi s djecom.
Prepričala je kako je strojovođa vlaka koji se približavao pružnom prijelazu bio iznenađen i naglo je počeo kočiti kada je primijetio da je rampa podignuta.
Nakon ovog neugodnog događaja kontaktirala je Hrvatske željeznice putem e-maila, ali do danas nije dobila nikakav odgovor. Zbog toga se odlučila obratiti medijima. Žena kaže da želi upozoriti druge na opasnost, kao i da odgovorni budu sankcionirani.
HŽ: Sigurnost sudionika u prometu nije bila ugrožena
Danas.hr poslao je upit HŽ Infrastrukturi u vezi događaja. Potvrdili su da se incident dogodio, no navode da sigurnost svih sudionika u prometu nije bila ugrožena.
"Dana 30. lipnja na željezničko-cestovnom prijelazu Retkovec 1, km 432+393 pruge M102 Zagreb Gl. Kol. – Dugo Selo, došlo je do loma polubranika od strane nepoznate osobe. Nakon očevida policije stručne službe HŽ Infrastrukture uklonile su kvar u 17.50 sati. Za to vrijeme željeznički promet odvijao se u kolodvorskom razmaku, odnosno vlakovi su vozili jednim kolosijekom te su iz tog razloga, u tom vremenu zabilježena manja kašnjenja vlakova.
Važno je i ovaj puta naglasiti da sigurnost svih sudionika u prometu, kako u cestovnom tako i u željezničkom prometu, nije bila ugrožena. U situacijama kao što je bila ova, u slučaju kvara na uređaju polubranika, željeznički promet se odvija u skladu s propisima upravitelja željezničke infrastrukture, odnosno sukladno Pravilniku o načinu i uvjetima za sigurno odvijanje i upravljanje željezničkim prometom (Narodne novine broj 107/2016)", odgovorili su iz HŽ-a.
"Sličnih situacija lomova polubranika i branika lani na željezničkoj mreži RH zabilježeno je čak 442"
Promet se odvija tako da strojovođa postupa sukladno članku 129. Pravilnika. Strojovođa prije nailaska na ŽCP osiguran uređajem mora zaustaviti vlak i nakon što se uvjeri da sudionici cestovnog prometa ne prelaze preko ŽCP-a, nastaviti vožnju brzinom do najviše 10 km/h dok čelo vlaka ne prijeđe preko ŽCP-a te nakon toga nastaviti vožnju najvećom dopuštenom brzinom.
HŽ Infrastruktura već dulje od 20 godina provodi edukativno-preventivnu akciju Vlak je uvijek brži kako bi sve sudionike u prometu upozorila na opasnosti koje prijete ako se ne poštuju prometni propisi, signalizacija. Dosadašnja međunarodna praksa pokazala je da je najučinkovitiji način promjene ponašanja sudionika u prometu edukacija, isticanje rizika i upozoravanje na kobne opasnosti neopreznoga kretanja uz prugu, prelaženja pruge na mjestima koja za to nisu previđena, na tzv. divljim prijelazima, ili kao u ovoj situaciji pri lomovima polubranika.
Na željezničko-cestovnim prijelazima upravo se najveći broj nesreća događa na prijelazima s najvišim stupnjem osiguranja, dakle na prijelazima osiguranima signalno-sigurnosnim uređajima.
Sličnih situacija lomova polubranika/branika tijekom 2022. godine na željezničkoj mreži RH zabilježeno je čak 442. Budući da polubranici/branici na ŽCP-ima u većini slučajeva lome nestrpljivi i nesavjesni vozači u cestovnome prometu neposredno prije prolaska vlaka zbog kojega su polubranici i spušteni, svaki takav lom može se promatrati kao izbjegnuta nesreća.
Materijalna šteta počinjena HŽ Infrastrukturi zbog lomova polubranika u 2022. godini procijenjena je na 83 tisuće eura, dok su moguće nesreće zbog nepoštivanja prometne signalizacije, s ljudskim stradanjima, nemjerljive", kazali su iz HŽ Infrastrukture za Danas.hr.