Nema novca: Kamera na mjestu teške nesreće u kojoj je poginula žena ne radi već godinu dana
Naslovna fotografija: Čitatelj Indexa, foto u tekstu: Index
KAMERA koja pokriva raskrižje Velebitske i Vukovarske ulice, na kojem se prije tri dana dogodila nesreća u kojoj je stradala 42-godišnja suvozačica u Opel Vectri, ne radi već više od godinu dana.
Nakon probnog rada nisu se našla sredstva za daljnji rad
Postavljena je zajedno s kamerom u Ulici Domovinskog rata početkom 2013. godine te je puštena u šestomjesečni probni rad. Splitska policija bila je vrlo zadovoljna kamerama koje su se uključivale i snimale isključivo prekršaje prekoračenja dozvoljene brzine te prolaska kroz crveno svjetlo. Nakon isteka probnog rada nije pronađeno 500 tisuća kuna za njihovu nabavu, odnosno, nastavak rada, pa su kamere i dalje na stupovima iznad ulica, ali ne rade. Policija je dala preporuku za nabavu, no oni kamere mogu financirati isključivo preko Nacionalnog programa za sigurnost cestovnom prometa. Zasad sredstva nisu pronađena.
Nezgodan prijevoj
Da je radila, kamera na raskrižju Velebitske i Vukovarske uvelike bi olakšala utvrđivanje okolnosti pod kojima je došlo do teške prometne nesreće u petak oko 21.50 sati. Audi koji je u raskrižje doletio sa sjeverne strane Velebitske sa 90 kilometara na sat bio bi snimljen zbog prevelike brzine, a otkrilo bi se i je li prošao na upaljeno crveno svjetlo. Zasad to još nije sa sigurnošću utvrđeno jer su iskazi očevidaca u tom smislu proturječni. Vectra koja je došla sa južne strane Velebitske ulice ušla je duboko u raskrižje te se čini kako se ipak nije radilo o polukružnom okretanju. S obzirom na krajnje nezgodan prijevoj sa sjeverne strane raskrižja moguće je da vozač Opela uopće nije ni vidio Audi koji je doletio velikom brzinom krajnjom desnom trakom.
Audi se u Vectru zabio sa 75 kilometara na sat
Na mjestu nesreće pronađeni su tragovi kočenja od 13-ak metara. Kako pri brzini od 90 kilometara na sat, vozilo prelazi 25 metara u sekundi, jasno je da vremena za reakciju gotovo pa nije bilo. Audi je udario u Vectru brzinom od 75-80 kilometara na sat u desni bok na strani poginule suvozačice.
Postoje dvije opcije. Ili je Vectra kroz križanje prošla na dopunsko zeleno svjetlo za skretanje ulijevo, što bi značilo da je Audi prošao kroz crveno, ili je i jednom i drugom vozaču bilo upaljeno zeleno svjetlo pa je Opel trebao propustiti Audi jer mu je sjekao pravac kretanja.
Pregledat će se i kamera Splitske banke u zgradi Belvedere
Očevid je obavljen, ali se čeka nalaz sudskog vještaka za promet. Policija je pozvala svjedoke da se jave kako bi se raščistila ova sporna situacija sa semaforima. Dat je nalog i da se pogleda snimka nadzorne kamere Splitske banke u obližnjoj zgradi Belvedere. Pronašli smo samo jednu kameru na toj lokaciji i ona je okrenuta u krivom smjeru prema nastavku Vukovarske ka istoku te ne pokriva raskrižje na kojem se dogodila nesreća.
Policija: Nije bilo dojava o divljanju Audija
U policiji su inače provjerili je li bilo poziva oko divljanja vozača Audija, kako su naveli neki stanari obližnjih zgrada. Nije. Od 18.30 sati pa do nesreće imali su samo jednu dojavu takvog tipa koja se odnosila na preticanje preko pune crte na brzoj cesti Solin - Klis. O Audiju koji divlja splitskim ulicama ništa nemaju.
Policija navodi da je posljednjih godina na splitskom području došlo do značajnog porasta sigurnosti u prometu, odnosno, da je bilo puno manje mrtvih nego prethodnih godina. Tome su pripomogle i kamere koje su postavljene i na još par lokacija kako bi snimale prebrzu vožnju. Stradala 42-godišnjakinja prva je žrtva u prometu u Splitu u ovoj godini, a lanjski prosjek je bio 8 poginulih na 100 tisuća stanovnika.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati