Ekonomski institut: Ovo je pet najtraženijih zanimanja u Hrvatskoj
INDEKS slobodnih radnih mjesta OVI za veljaču pao je za 0.3 posto u odnosu na veljaču prošle godine, dok je u odnosu na siječanj ove godine porastao za tri posto, što je najveći rast vrijednosti indeksa na mjesečnoj razini od lanjskog rujna, objavio je Ekonomski institut, Zagreb (EIZ).
"Nakon pada u siječnju, OVI indeks je prema desezoniranim podacima u veljači zabilježio povećanje od tri posto u odnosu na prethodni mjesec, što je najveće povećanje od rujna prošle godine. Na godišnjoj razini ipak je zabilježen pad od 0.3 posto, ali je on bio značajno manji od 6.7 posto zabilježenih u siječnju", istaknuto je u objavi na internetskoj stranici EIZ-a.
EIZ-ovi analitičari napominju da je u posljednje tri godine OVI samo šest puta zabilježio smanjenje vrijednosti na godišnjoj razini, a da je ovo u veljači 2024. bilo najmanje od tih šest.
"Iako je u posljednjih 12 mjeseci indeks porastao za 1.8 posto u odnosu na prethodnih 12 mjeseci, sudeći prema desezoniranim podacima za prva dva mjeseca ove godine, izvjestan je umjeren pad na kvartalnoj razini u prvom tromjesečju ove godine", ocjenjuju.
Konobari i kuhari s najvećim apsolutnim smanjenjem broja oglasa
Prodavač, kuhar, konobar, skladištar i vozač i dalje su najtraženija zanimanja, jednako kao i prije godinu dana, iako su konobar i kuhar u veljači zabilježili smanjenje broja oglasa na godišnjoj razini i zajedno doprinijeli padu indeksa od čak 1.5 postotnih bodova, ističu iz EIZ-a. Tako, najveće apsolutno smanjenje broja oglasa na godišnjoj razini u veljači je zabilježeno u zanimanjima konobar i kuhar, dok je najveće povećanje opaženo kod servisera i knjigovođa.
"Pomak od sezonskog tipa zapošljavanja prema stalnom zaposlenju"
Udio oglasa u kojima se nudi ugovor na neodređeno vrijeme nastavio je trend rasta, a u veljači je porastao s 45.3 na 51.6 posto, dok se udio oglasa u kojima se nudio ugovor na određeno u godinu dana smanjio s 41.1 na 36.5 posto.
Što se geografske raspodjele poslova tiče, broj oglasa zabilježio je smanjenje jedino u regiji sjeverni Jadran, i to za čak 14.6 posto. U toj je regiji najviše pao broj oglasa u zanimanjima kuhar, prodavač, konobar, hotelijer/ugostitelj i turistički djelatnik, što najvjerojatnije upućuje na promjenu strukture zaposlenja u turizmu i odmak od sezonskog tipa zapošljavanja prema stalnom zaposlenju, ocjenjuju EIZ-ovi analitičari.
OVI - Online Vacancy Indeks, mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu u suradnji s portalom MojPosao, a svrha mu je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom. OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2020.).
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati