Ministar turizma: Neće biti nimalo lako odraditi sezonu, konkurencija je jaka

PUTNIČKE agencije priželjkuju rezultate na nivou lanjskih, rečeno je na Danima Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), na kojima je za predsjednika udruge ponovno izabran Tomislav Fain.
Iako su prepreke agencijskom poslovanju danas manje nego prije deset godina, ipak ih ima, a tu je još uvijek i oporavak od pandemije", rekao je Fain.
Budući da su specifičnosti agencijskog poslovanje oblikovanje složenih turističkih proizvoda i jedinstvenih doživljaja, agencije mogu predvoditi procese društveno odgovornog poslovanja i održivog razvoja turizma, ocijenio je.
Glavina: Neće biti lako odraditi sezonu
Među više od 250 sudionika Dana UHPA-e, od kojih je oko 100 iz agencija, bio je i ministar turizma i sporta Tonči Glavina koji je naglasio važnost suradnje s agencijama, prognozirajući da bi se ove godine mogli ponoviti prošlogodišnji rezultati.
Većini turista prema istraživanjima iz Europe ove godine bit će ključna cijena, kao i boravak u destinacijama koje nisu najrazvijenije, što je označio prednošću Hrvatske i prilikom za turizam, jer je u zaleđu velikih gradova na obali i u unutrašnjosti takvih područja dosta.
"Neće biti nimalo lako odraditi sezonu. Konkurencija je jaka i važno je zadržati cjenovnu konkurentnost koju smo prošle godine malo izgubili, a povećanje cijena u zadnjih par godina od čak 50 posto nije uvijek pratilo i porast kvalitete. S druge strane rastao je i broj smještajnih kapaciteta u privatnom smještaju, koji su lani bili slabije popunjeni. O tome vodimo računa te mislimo i vjerujemo da će reforma upravljanja turizmom donijeti održivije rezultate", rekao je Glavina.
Direktor HTZ-a: Bih bio zadovoljan da ponovimo lanjske rezultate
Direktor Hrvatske turističke zajefdnice Kristjan Staničić pohvalio je suradnju s UHPA-om i rad agencija s predstavništvima HTZ-a po svijetu.
"Prošla turistička godina godina bila je rezultatski sjajna, iako izazovna, a takva će biti i ova", rekao je i iznio procjenu prema kojoj oko 25 posto ukupnog prometa u turizmu dolazi od agencija.
To je velik i važan udjel s obzirom na porast individualnih dolazaka, a naša predstavništva primjećuju da se na mnogim tržištima ljudi vraćaju agencijama u potrazi za putovanjima i odmorima zbog sigurnosti da će dobiti ono što plaćaju", kazao je Staničić.
Podsjetio je na promotivne kampanje HTZ-a s naglaskom na digitalne kanale, društvene mreže, influencere i slične. Kaže da je pozicionirana na stranim tržištima kao jedna od top mediteranskih destinacija, inovativnog i održivog turizma.
"Teško je prognozirati kakva će biti ova turistička godina, dijelom i zbog geopolitike koja na sve utječe, ali osobno bih bio zadovoljan da ponovimo lanjske rezultate, s ipak više prometa u pred i posezoni", rekao je direktor HTZ-a.
"Moramo odlučiti kakav turizma želimo, masovni ili održivi, jesmo li samo za prihode ili opstanak i razmisliti kako umanjiti pritiske turizma na infrastrukturu", rekao je župan Zadarske županije Božidar Longin.
Veći broj gostiju prema njegovim riječima ne znači i veću zaradu pa kaže kako možda trebamo više turista bolje platežne moći, privučenih višom kvalitetom.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati