Hrvatski ugostitelji imaju velike apetite za širenje izvan granica

Foto: sexy cow

NAKON što je franšiza Surf’n’Fries osvojila Sjedinjene Američke Države, sve više uspješnih hrvatskih ugostitelja franšizira svoje poslovanje. To im omogućuje rast, a primateljima franšiza poznata robna marka i uhodan način rada olakšavaju put do uspjeha.

Niz je ugostiteljskih brendova koji se trenutačno šire Hrvatskom, a među onima koji će iskoračiti u inozemstvo je Koykan. Taj će lanac fast-casual restorana uskoro otvoriti prvi restoran u Njemačkoj. Stručnjaci se slažu da upravo ugostiteljske franšize iz Hrvatske na svjetskom tržištu imaju velik potencijal.

"Među našim je konkurentskim prednostima na svjetskom tržištu i naš mediteranski mentalitet. Volimo hranu! Naša fast food industrija ima fantastične sastojke! Sirovine su pripremljene i napravljene na hrvatskom tržištu, a naše se franšize trude i izvesti ih zajedno sa svojim brendom u inozemstvo”, kazao je Igor Zlatar, organizator Sajma franšiza i poslovnih mogućnosti koji se jučer i danas održavao u Zagrebu.

Zahvaljujući takvom konceptu, razvoj hrvatskih franšiza, koji podrazumijeva i povećanje proizvodnje njihovih dobavljača namirnica, ima važan utjecaj na domaće gospodarstvo.

"Franšiziranje u ugostiteljstvu sigurno će nastaviti svoju ekspanziju u nadolazećim godinama nudeći prilike, kako za poduzetnike koji žele sigurnost investiranja tako i za etablirane brendove koji žele povećati svoju prisutnost na tržištu. Kupcima su franšizne marke praktičnije radi standardizirane ponude, dosljedne kvalitete proizvoda i usluga te prepoznatljivosti brendova. Ugostitelj poduzetnik ima brojne prednosti. Upravlja provjerenim poslovnim modelom, pa je rizik znatno niži, koristi prednost u ekonomijama volumena, a u poslovanju, među ostalim, dobiva sveobuhvatnu podršku te mogućnost daljnjeg rasta", rekao je Marko Gnjidić, direktor franšiza u Koykanu, lancu koji uskoro otvara peti restoran u Hrvatskoj te prvi u Njemačkoj.

O osvajanju zapadne Europe sanja i Sexy Cow, street-food restoran iz Splita.

"Razvoj franšiziranja u ugostiteljstvu u strelovitom je porastu. Tome pridonose brzi stil života i sve veća dostupnost proizvoda dostavom. Gost ne dobiva samo vrijednost za novac nego i standardizirani proizvod koji je uvijek iste kvalitete, zahvaljujući čemu se stvara iskreno povjerenje kupaca prema brendu. Želimo nastaviti dijeliti svoju strast prema hrani s drugim gurmanima i ljubiteljima slasnih zalogaja, i to kroz sada već nadaleko prepoznatljiv unikatni koncept naše Sexy Kravice. Zbog toga je moguće otvaranje restorana u Zagrebu, no glavni su nam cilj veliki gradovi zapadne Europe", otkrila je Romana Grbić, vlasnica restorana Sexy Cow.

>> Splićani motaju wrapove koji koštaju i po 14 eura, dosad ih ocijenilo 2200 ljudi

U njezinu gradu temelje svojeg poslovnog sna izgradio je J. Kent Pepper. Iz New Yorka se doselio u Split, a iz ljubavi prema pravim bagelima. kojih nije bilo u Hrvatskoj, počeo ih je proizvoditi.

"Brooklyn Bagel Co. jedina je pekarnica u Hrvatskoj koja proizvodi prave bagele u njujorškom stilu - peciva koja se prvo kuhaju, pa potom peku. Trenutačno poslujemo na tri lokacije u Splitu. Bili bismo oduševljeni kada bismo svoja prodajna mjesta imali u Rijeci, Osijeku, Zagrebu i Dubrovniku. Budući da njihov uspjeh uvelike ovisi o lokaciji, vjerujem da bi poduzetnici koji žive u tim gradovima najbolje znali odabrati savršenu lokaciju i nositi se sa svakodnevnim poslom", objasnio je J. Kent Pepper zašto kreće u franšiziranje poslovanja.

I Victus Group ima isti plan. Ta grupacija koja stoji iza barova Leggiero, restorana Batak Grill i slastičarnica Torterie Macaron, trenutačno upravlja ugostiteljskim objektima na šezdesetak lokacija. Daljnji razvoj vidi u franšiziranju.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.